SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma nc+ straciła abonentów. Ponad 1 mld zł wpływów w I półroczu

Platforma nc+ na koniec I półrocza br. miała 2,11 mln abonentów, mniej niż rok wcześniej - podał TVN, jej mniejszościowy udziałowiec. Operator zanotował też spadek przychodów oraz wskaźnika EBITDA, wzrosło zaś jego ARPU.

Na koniec czerwca br. liczba abonentów ofert abonamentowych nc+ wyniosła 2,11 mln. Było to o ok. 3 proc. mniej niż na koniec czerwca 2014 roku.  Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku w wyniku fuzji Cyfry+ i n) platformie ubyło 390 tys. klientów. Wśród nich było też około 100 tys. abonentów, które miało dekodery obu platform cyfrowych.

W I półroczu br. do góry (o 1 proc.) poszło jednak miesięczne ARPU z usług abonamentowych, które wyniosło 68 zł. Łączne przychody nc+ w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły 1,041 mld zł, czyli o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei wskaźnik EBITDA zmalał w tym czasie o 6 proc. do 210 mln zł.

Udział TVN w zysku nc+ w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 29,2 mln zł wobec 22,3 mln zł w I półroczu 2014 roku.

- Platforma nc+ działa w biznesie sezonowym, przynajmniej połowa nowych abonentów jest pozyskiwana w IV kwartale, a II kwartał nie powinien być postrzegany jako szacunek dla całego roku - mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN - Jesteśmy przekonani, że wyniki nc+ na koniec roku spełnią nasze oczekiwania - dodaje.

Grupa TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+. Większościowym udziałowcem operatora jest Grupa Canal+, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ straciła abonentów. Ponad 1 mld zł wpływów w I półroczu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hzk
karze za jedno przewinienie trzykrotnie a takze oszukuje i stosuje pulaki w postaci prommocji
odpowiedź
User
kibic
Po wakacjach liczba abonentów spadnie jeszcze bardziej. Zwłaszcza kibiców ligi włoskiej, francuskiej a może i innych lig? :-(
odpowiedź
User
Zmywarka7
Droga oferta. Zle na moj gust skomponowane, sztywne pakiety. Nie mozna samemu komponowac pakietu z poszczegolnych programow. Wprowadzajace w blad promocje. Dekodery sparowane z kartami. Klopotliwy multiroom. Bylem ich klientem. Wiecej nie chce, chyba ze sie zmienia.
odpowiedź