Platforma nc+ straciła abonentów. Ponad 1 mld zł wpływów w I półroczu
Platforma nc+ na koniec I półrocza br. miała 2,11 mln abonentów, mniej niż rok wcześniej - podał TVN, jej mniejszościowy udziałowiec. Operator zanotował też spadek przychodów oraz wskaźnika EBITDA, wzrosło zaś jego ARPU.
Na koniec czerwca br. liczba abonentów ofert abonamentowych nc+ wyniosła 2,11 mln. Było to o ok. 3 proc. mniej niż na koniec czerwca 2014 roku. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku w wyniku fuzji Cyfry+ i n) platformie ubyło 390 tys. klientów. Wśród nich było też około 100 tys. abonentów, które miało dekodery obu platform cyfrowych.
W I półroczu br. do góry (o 1 proc.) poszło jednak miesięczne ARPU z usług abonamentowych, które wyniosło 68 zł. Łączne przychody nc+ w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły 1,041 mld zł, czyli o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei wskaźnik EBITDA zmalał w tym czasie o 6 proc. do 210 mln zł.
Udział TVN w zysku nc+ w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 29,2 mln zł wobec 22,3 mln zł w I półroczu 2014 roku.
- Platforma nc+ działa w biznesie sezonowym, przynajmniej połowa nowych abonentów jest pozyskiwana w IV kwartale, a II kwartał nie powinien być postrzegany jako szacunek dla całego roku - mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN - Jesteśmy przekonani, że wyniki nc+ na koniec roku spełnią nasze oczekiwania - dodaje.
Grupa TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+. Większościowym udziałowcem operatora jest Grupa Canal+, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.
Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ straciła abonentów. Ponad 1 mld zł wpływów w I półroczu