Pisma młodzieżowe tracą, najwięcej „Dziewczyna” i „Twist”
W lipcu br. wszystkie magazyny dla młodzieży zanotowały spadki sprzedaży. Najgorzej pod tym względem wypadły „Dziewczyna” i „Twist”, które straciły po ok. 40 proc.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w lipcu br. utrzymało „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 225 926 egz. i niewielką, 2,02-procentową stratą w stosunku do lipca roku ubiegłego.
Drugie miejsce należy do miesięcznika „Bravo Girl”, który sprzedał się w liczbie 104 757 egz. (o 10,26 proc. mniej niż rok temu, wtedy magazyn ten był dwutygodnikiem i zajmował trzecią lokatę). Podium zamyka „Fun Club” ze sprzedażą wynoszącą 85 627 egz. i stratą na poziomie 33,29 proc., co zaowocowało spadkiem tego tytułu z pozycji drugiej. Oba tytuły wydaje Bauer.
Najwięcej straciła znajdująca się na ostatnim miejscu w tabeli „Dziewczyna” (Ringier Axel Springer Polska). Jej sprzedaż spadła o 41,36 proc. do 55 697 egz. Podobną, 39,25-procentową stratę, zanotował „Twist” (Bauer, pozycja czwarta), którego wynik w lipcu br. wyniósł 73 002 egz.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 225 926 | 230 579 |
Bravo Girl | 104 757 | 116 739 |
Fun Club | 85 627 | 128 365 |
Twist | 73 002 | 120 161 |
Popcorn | 72 360 | 108 950 |
13 Magazyn Nastolatki | 59 960 | 68 129 |
Dziewczyna | 55 697 | 94 979 |
Diametralnie inaczej wygląda sytuacja, jeżeli porównamy wyniki sprzedaży z czerwcem br. Tutaj zyskały wszystkie tytuły, z czego najwięcej „Fun Club” (plus 69,54 proc.). Jedynym czasopismem, które zanotowało stratę, był „Twist” (minus 10,09 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | lipiec | czerwiec |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 225 926 | 206 192 |
Bravo Girl | 104 757 | 90 662 |
Fun Club | 85 627 | 50 504 |
Twist | 73 002 | 81 191 |
Popcorn | 72 360 | 47 361 |
13 Magazyn Nastolatki | 59 960 | 48 040 |
Dziewczyna | 55 697 | 34 897 |
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą, najwięcej „Dziewczyna” i „Twist”