Pisma młodzieżowe tracą czytelników. „Bravo” na czele sprzedaży
W lipcu 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 108 945 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 31 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 26,11 proc. do poziomu 61 130 egz.
Z pozycji czwartej na ostatnią lokatę podium awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 17,35 proc. do 55 922 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się o 38,55 proc. i wyniosła 47 370 egz.
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 173 251 | 108 945 | 108 945 | 219 740 | 157 881 | 157 881 |
Fun Club | 99 964 | 61 130 | 61 130 | 109 988 | 82 728 | 82 728 |
Bravo Girl | 89 956 | 55 922 | 55 922 | 104 960 | 67 661 | 67 661 |
Twist | 84 861 | 47 370 | 47 370 | 109 956 | 77 083 | 77 083 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Bravo Girl” - było to 63,26 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 173 251 | 108 945 | 108 945 | 175 589 | 106 023 | 106 023 |
Fun Club | 99 964 | 61 130 | 61 130 | 99 944 | 52 263 | 52 263 |
Bravo Girl | 89 956 | 55 922 | 55 922 | 90 045 | 34 253 | 34 253 |
Twist | 84 861 | 47 370 | 47 370 | 84 982 | 33 350 | 33 350 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą czytelników. „Bravo” na czele sprzedaży
nie jest jeszcze tak zle, ale ciekawym zmian i czy w ogole wprowadza, oprocz pozbycia sie ludzi.
pozdrawiam wszystkich z mlodziezowki, ktorzy czuja, ze kierowane jest to do nich.
trzymajcie sie, nie macie wyboru.