SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma młodzieżowe: odmienione „Dziewczyna” i „Popcorn” radzą sobie słabo

Liderem sprzedaży wśród magazynów młodzieżowych w kwietniu br. niezmiennie było „Bravo”. Najwięcej straciły przejęte przez nowego wydawcę „Popcorn” i „Dziewczyna”. Natomiast największy wzrost odnotował „Fun Club”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w kwietniu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 174 686 egz. i stratę względem kwietnia ub.r. wynoszącą 10,94 proc.

Na drugie miejsce awansował „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 89 605 egz., notując największy wzrost w zestawieniu wynoszący 16,41 proc.

Z drugiej na trzecią pozycję spadł także wydawany przez Bauera miesięcznik „Bravo Girl”, którego sprzedaż ogółem zmalała o 22,76 proc. i wyniosła 80 489 egz. Kwiecień 2011 roku był pierwszym miesiącem ukazywania się pisma „Bravo Girl” w formule miesięcznika (wcześniej było ono dwutygodnikiem).

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. W kwietniu br. sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 25 182 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 22 089 egz. (ostatnie miejsce). Tym samym oba pisma odnotowały największe spadki względem kwietnia ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem aż 44,18 proc., a „Popcornu” - o 40,59 proc.

Obecnie „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł, natomiast w kwietniu ub.r. ona tytuły były tańsze i kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 3,39 zł.

Wirtualnemedia.pl kwiecień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 174686 196144
Fun Club 89605 76974
Bravo Girl 80489 104201
Twist 73532 83190
13 Magazyn Nastolatki 46746 41997
Popcorn 25182 42387
Dziewczyna 22089 39575


Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 26,20 proc. w kwietniu br. względem marca br. także zanotował “Fun Club”. Najwięcej zaś stracił tutaj “Popcorn” - aż 30,49 proc.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP kwiecień marzec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 174686 165833
Fun Club 89605 71004
Bravo Girl 80489 83434
Twist 73532 93524
13 Magazyn Nastolatki 46746 40326
Popcorn 25182 36230
Dziewczyna 22089 18067

Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe: odmienione „Dziewczyna” i „Popcorn” radzą sobie słabo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl