Milion widzów „Pierwszej randki”. TVP2 przegrała z konkurencją
Nowy program rozrywkowy „Pierwsza randka” gromadził średnio 1,02 mln osób, o 100 tys. widzów więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią ub.r. misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. TVP2 w czasie jego emisji przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Reality-show „Pierwsza randka” oglądać można było na antenie TVP2 w czwartki o godz. 20.40, w okresie od 16 marca do 8 czerwca 2017 roku. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,02 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 6,80 proc. w grupie 4+, 5,76 proc. w 16-49 i 6,22 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Njwiększą widownię, wynoszącą 1,17 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek nowego reality-show.
Dla porównania, w jesiennej ramówce ub.r. TVP2 w tym paśmie pokazywała misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”, który śledziło średnio 919 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 5,94 proc., 6,31 proc. oraz 6,22 proc. udziału. Oznacza to, że randkowy program w tym ujęciu podnosi widownię swojego pasma o 100 tys. oglądających.
TVP2 w paśmie nadawania „Pierwszej randki” zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, emitująca wówczas „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera”, której udział wśród wszystkich widzów wyniósł 19,02 proc. Drugi był TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i początek „Kuchennych rewolucji”; 14,89 proc. udziału), a trzeci - Polsat („Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki” i filmy fabularne; 10,09 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem był już jednak TVN. Dwójka również i w tych ujęciach zajęła miejsce czwarte.
W „Pierwszej randce” do restauracji zapraszane zostają na randkę osoby, które nigdy wcześniej się nie spotkały. Kelnerzy serwują posiłek, a uczestnicy muszą w krótkim czasie dowiedzieć się na swój temat jak najwięcej, by na końcu zdecydować, czy chcą się spotkać ponownie. Przez cały czas uczestników podglądają ukryte w restauracji kamery. W każdym odcinku prezentowanych jest kilka randek w ciemno.
Program jest oparty na brytyjskim formacie „First Dates”, który jest nadawany w stacji Channel 4 nieprzerwanie od 2013 roku i wciąż pozostaje bardzo popularny. Format trafił także m.in. do Hiszpanii, Kanady, Irlandii i Australii. Polską wersję reality-show przygotowała firma Rochstar.
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 7,72 proc.
Dołącz do dyskusji: Milion widzów „Pierwszej randki”. TVP2 przegrała z konkurencją