Philippe Krakowsky zastąpi Michaela Rotha na stanowisku CEO IPG
Philippe Krakovsky, obecnie chief operation oficer i EVP w IPG (należą do niej agencje takie, jak UM, Initiative, Reprise) z początkiem stycznia 2021 roku obejmie stanowisko chief executive oficera sieci (CEO). Zastąpi Michaela Rotha, który zostanie prezesem wykonawczym.
Jak podał serwis Campaing, Krakowsky, od 18 lat związany z IPG był jedynym kandydatem na następcę Rotha, odkąd awansował na stanowisko dyrektora operacyjnego w zeszłym roku. Wcześniej był dyrektorem generalnym grupy medialnej IPG Mediabrands i nadzorował komunikację, rozwój biznesu i funkcje strategiczne. Pozostanie dyrektorem ds. strategii w IPG.
- Philippe jest właściwym dyrektorem generalnym na następną erę w IPG -mówi cytowany w oświadczeniu Roth. - Jest genialnym strategiem i skutecznym liderem, który odegrał kluczową rolę w rozwoju naszego modelu obsługi klienta o otwartej architekturze, a także modernizacji naszych danych, usług marketingowych i rozwiązań medialnych.
Michael Roth był prezesem wykonawczym i dyrektorem generalnym IPG od 2004 r. Zrestrukturyzował grupę i stworzył jej model otwartej architektury, który zachęca agencje do współpracy.
Dobre wyniki IPG mimo pandemii
IPG osiągnęła najlepsze wyniki spośród sześciu dużych grup agencyjnych w ostatnich latach, także podczas pandemii, a organiczny spadek przychodów w III kwartale o 5,2 proc. był lepszy niż w Publicis Groupe (5,6 proc.) i Havas (10,4 proc.).
Organiczny spadek przychodów netto o 3,7 proc. „nadal pokazuje efekt pandemii i globalnego kryzysu gospodarczego, choć być może nie w takim stopniu, w jakim się go spodziewano” - powiedział Roth w środowej rozmowie o wynikach spółki.
Podczas gdy firmy IPG zajmujące się eventami, które w zeszłym roku wygenerowały 5 proc. przychodów, nadal borykają się z problemami, to przychody z działalności w zakresie mediów, danych i technologii wzrosły w ostatnim kwartale. Wyniki agencji kreatywnych różniły się w różnych regionach.
Przychody zintegrowanej sieci agencyjnej IPG, obejmującej ofertę kreatywną, medialną, technologiczną i cyfrową, spadły w ujęciu organicznym o 1,4 proc. w tym kwartale, podczas gdy segment usług marketingowych, w tym wydarzenia, spadł o 16,5 proc..
Przychody organiczne w USA, które stanowiły 65 proc. przychodów IPG w tym kwartale, spadły o 2,4 proc.. Wielka Brytania spadła o 10,3 proc., a region APAC był najgorszym regionem IPG, tracąc 15,2 proc.. W skali międzynarodowej przychody organiczne IPG spadły ogółem o 6 proc.
IPG będzie kontynuować restrukturyzację w IV kwartale, aby złagodzić skutki pandemii. Większość działań w III kwartale koncentrowała się na zmniejszeniu powierzchni zajmowanej przez grupę na rynku nieruchomości o 500 000 stóp kwadratowych. IPG przewiduje, że te i dalsze działania w czwartym kwartale przyniosą łącznie 100–130 mln dolarów oszczędności.
Pod kierownictwem Krakowsky'ego IPG będzie inwestować w dane i technologię za pośrednictwem firm Acxiom, Kinesso i Matterkind, które uważa za potencjalne nowe źródła przychodów dla grupy poprzez platformę lub licencje IP. Jednak IPG nie przewiduje w najbliższej przyszłości żadnych większych przejęć.
Dołącz do dyskusji: Philippe Krakowsky zastąpi Michaela Rotha na stanowisku CEO IPG