Pepsi sponsorem "X Factor" za 60 mln USD
PepsiCo zamierza wydać ponad 60 milionów dolarów na sponsoring pierwszej amerykańskiej edycji programu "X Factor", którą jesienią tego roku pokaże stacja Fox.
Koncern zdecydował się na ten krok nie chcąc drugi raz przegapić dużej szansy, po tym jak nie zdecydował się na sponsoring programu "American Idol" (zrobiła to Coca-Cola), który wystartował dziewięć lat temu i stał się jednym z najpopularniejszych telewizyjnych show w historii.
W tym czasie Pepsi zanotowało spadek sprzedaży, a w zeszłym roku straciło drugą pozycję na rynku napojów gazowanych na rzecz Diet Coke.
"W tamtym czasie nasi ludzie nie przewidzieli jaki sukces osiągnie "American Idol". Straciliśmy dynamikę, podczas gdy zyskiwała ją konkurencja" - stwierdził Massimo d'Amore, dyrektor wykonawczy PepsiCo. Beverages Americas.
D'Amore przyznał się do kosztownej pomyłki, ale jednocześnie wyraził oczekiwanie, że jego firma dzięki "X Factor" odwróci negatywny trend i rozpocznie "renesans".
W ostatniej dekadzie Pepsi eksperymentowało z działaniami marketingowymi w internecie, w tym w mediach społecznościowych, spychając telewizję na dalszy plan. Jednak spadająca sprzedaż i malejący udział w rynku firmy potwierdziły, że sam internet nie jest skutecznym narzędziem do umacniania pozycji największych marek. Nadal najbardziej efektywna jest tutaj telewizja, która umożliwia jednoczesne dotarcie do dziesiątków milionów widzów.
Dołącz do dyskusji: Pepsi sponsorem "X Factor" za 60 mln USD