Pepsi wprowadza nowe logo
Marka napojów Pepsi tuż przed 125. rocznicą swojego istnienia zmieni logo. Nowy logotyp, które zastąpi logo używane od 2008 roku, ma pogrubiony napis Pepsi, który znajduje się na środku czarnego okręgu nad czerwonymi, białymi i niebieskimi paskami.
- W PepsiCo projektujemy nasze marki tak, aby opowiadały fascynującą i holistyczną historię. Pepsi jest wspaniałym przykładem marki, która przez 125 lat konsekwentnie odkrywała się na nowo, aby pozostać częścią popkultury i częścią życia ludzi - powiedział Mauro Porcini, senior vicepresident i główny projektant PepsiCo. - Zaprojektowaliśmy nową tożsamość marki, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem naszej marki, łącząc wyróżnienia z naszej historii ze współczesnymi elementami, aby zasygnalizować naszą odważną wizję tego, co ma nadejść.
To pierwsza zmiana identyfikacji wizualnej popularnej marki od 15 lat. Nowe logo ma mocno wyeksponowane, czarne litery - to najwyraźniejsza zmiana w porównaniu z poprzednim, białym fontem. W kolorystyce marka wykorzystuje też czerwień oraz pozostawia charakterystyczny błękit. Nazwa Pepsi umieszczona jest na pofalowanym lekko białym tle, zamkniętym w okręgu,
- Ten nowy system wizualny wydobywa to, co najlepsze z bogatego dziedzictwa marki Pepsi, a jednocześnie wykonuje ogromny skok naprzód, aby przygotować ją na sukces w coraz bardziej zmieniającym się cyfrowym świecie - mówi Todd Kaplan, CMO Pepsi.
W Polsce nowe logo w 2024 roku
Firma PepsiCo zacznie wykorzystywać nowe logo jesienią w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Trafi ono wtedy na niektóre puszki.
Firma wprowadzi nowe logo na całym świecie w 2024 r. Znajdzie się na opakowaniach, będzie też używane komunikacji we wszystkich kanałach - tradycyjnych i digitalowych.
Pepsi-Cola została wprowadzona na rynek w roku 1893 przez amerykańskiego farmaceutę Caleba Bradhama w New Bern w Karolinie Północnej. Na początku napój nazywał się Brad’s Drink. Składał się z cukru, wody, karmelu, olejku cytrynowego, gałki muszkatołowej i innych naturalnych dodatków. 28 sierpnia 1898 Bradham zmienił nazwę swojego produktu na Pepsi-Cola. W skład produktu wchodziły wtedy: woda gazowana, cukier, wanilia, „rzadkie olejki” i orzeszki kola.
Nie tylko Pepsi
Jak już informowaliśmy, koncern PepsiCo przeprowadza też globalny rebranding marki napojów 7Up. Zmiana obejmuje logo oraz wprowadzenie nowego sloganu „New Get Up, Same 7UP”. To pierwsza zmiana od siedmiu lat.
Nowa identyfikacja wizualna 7Up zacznie być wdrażana na całym świecie w marcu 2023 r., począwszy od Bangladeszu, Chin, Egiptu, Indii, Irlandii, Ameryki Łacińskiej, Pakistanu, Arabii Saudyjskiej, Wielkiej Brytanii i na wszystkich rynkach europejskich.
Dołącz do dyskusji: Pepsi wprowadza nowe logo