„Pani” i „Twój Styl” z najwyższym wzrostem reklamowym, w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)
Miesięczniki „Pani” i „Twój Styl” miały w tym roku najwyższą dynamikę wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Mniej zarobiły z kolei „Newsweek Polska” i „Wprost”.
W okresie od stycznia do kwietnia br. cennikowe przychody reklamowe magazynów wyniosły blisko 1,2 mld zł i były wyższe w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku o 14,4 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Pozycję reklamowego lidera utrzymał miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 90,4 mln zł. Jego przychody z reklam wzrosły w skali roku o 27,4 proc. Ten tytuł w I kwartale br. zanotował spadek sprzedaży o 16,24 proc. - do 169 378 egz.
Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął dwutygodnik „Viva!” wydawany przez Edipresse Polska. Reklamodawcy wydali w nim 54,4 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Tele tydzień” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w kwocie 52 mln zł, o 6,9 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten magazyn jest liderem czytelnictwa wśród tygodników.
Spośród pozostałych magazynów zakwalifikowanych do dziesięciu tytułów z największymi przychodami reklamowymi największy wzrost wpływów miał miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 41 proc., z 21,8 do 30,7 mln zł.
Wydawany przez Edipresse dwutygodnik „Flesz” zarobił w omawianym okresie 20,4 proc. więcej - 26,1 mln zł. O 12,7 proc. więcej wydali reklamodawcy na łamach „Przyjaciółki” (Edipresse) - 28 mln zł. Kropka TV zarobiła 7,5 proc. więcej (26,7 mln zł), a „Party” (Edipresse) - 6,5 proc. więcej (34,3 mln zł).
Przychody z reklam tygodnika „Newsweek Polska” (RASP) spadły o 12,7 proc., do 28,9 mln zł, zaś wpływy „Wprostu” - o 0,2 proc., do 34 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2015 |
I-IV 2016 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
70 947 924 zł |
90 420 618 zł |
27,4 |
VIVA |
51 661 531 zł |
54 419 637 zł |
5,3 |
TELE TYDZIEŃ |
48 664 172 zł |
52 034 743 zł |
6,9 |
PARTY |
32 208 133 zł |
34 315 859 zł |
6,5 |
WPROST |
34 084 275 zł |
34 017 108 zł |
-0,2 |
PANI |
21 764 218 zł |
30 688 357 zł |
41 |
NEWSWEEK POLSKA |
33 097 915 zł |
28 893 665 zł |
-12,7 |
PRZYJACIÓŁKA |
24 862 849 zł |
28 029 350 zł |
12,7 |
KROPKA TV |
24 842 750 zł |
26 702 540 zł |
7,5 |
FLESZ |
21 714 968 zł |
26 144 049 zł |
20,4 |
razem |
1 048 056 610 zł |
1 198 730 063 zł |
14,4 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” i „Twój Styl” z najwyższym wzrostem reklamowym, w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)