InPost uruchamia nowy typ Paczkomatów. Nie trzeba wpisywać kodu przesyłki
W Warszawie i Krakowie stanęły pierwsze Appkomaty - nowy model Paczkomatów, w którym można nadawać i odbierać przesyłki jedynie przy użyciu aplikacji InPost Mobile. Firma podkreśla, że nowe maszyny zużywają mniej prądu.
Appkomat w przeciwieństwie do klasycznego Paczkomatu nie ma dużego ekranu i jest zbudowany z mniejszej liczby komponentów. InPost podkreśla, że dzięki temu maszyna zużywa dużo mniej prądu. W przyszłości część nowych maszyn będzie wyposażana w panele fotowoltaiczne i czujniki pozwalające sprawdzić stan powietrza w okolicy.
- Działania na rzecz poprawy środowiska to jeden z kluczowych filarów działalności InPostu i jego strategii ESG. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązania, które nie tylko usprawnią czy unowocześnią nasze usługi, ale realnie przyczynią się do poprawy i obniżenia negatywnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jestem pewien, że tak jak wcześniejsze nasze urządzenia, tak nowo zaprojektowany Appkomat InPost stanie się wzorem wskazującym kierunek rozwoju dla procesów logistycznych w e-commerce w XXI wieku - komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.
Nowy Paczkomat obsługiwany wyłącznie w aplikacji mobilnej
W Appkomacie można nadawać i odbierać przesyłki z użyciem nowej wersji aplikacji InPost Mobile. Nie trzeba wpisywać na ekranie numeru telefonu ani kodu przesyłki, wystarczy kliknąć w aplikacji.
- Pierwsze maszyny rozlokowane właśnie w Krakowie i Warszawie - nowy standard w naszej ekspansji - już nie tylko w Polsce - podkreślił Rafał Brzoska na Twitterze.
W czerwcu br. z aplikacji InPost skorzystało 9,48 mln internautów, każdy spędził w niej średnio 6 minut i 36 sekund (według badania Mediapanel).
Pierwsze maszyny rozlokowane własnie w Krakowie i Warszawie - nowy standard w naszej ekspansji -już nie tylko w Polsce. Dumny ze swojego zespołu!
— Rafał Brzoska (@RBrzoska) July 11, 2022
W komunikacie InPostu nie podano, ile Appkomatów i gdzie dokładnie już uruchomiono ani ile ma zostać zainstalowanych w najbliższym okresie.
InPost ma w Polsce ponad 17 tys. Paczkomatów
W pierwszym kwartale br. InPost osiągnął wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce na koniec marca miał 17 357 Paczkomatów.
Wiosną InPost dwukrotnie podwyższył ceny dostaw dla swoich bezpośrednich klientów detalicznych i biznesowych. Założyciel i szef firmy Rafał Brzoska zapowiedział na listopad dwucyfrową podwyżkę kosztów dostaw zakupów z Allegro.
- Podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą, która była wynegocjowana dwa lata temu. Przypomnę, że przez dwa lata, również jako element tego 7-letniego kontraktu, Allegro, mimo że cała reszta rynku miała wzrost cen, unikało tej podwyżki - stwierdził Brzoska.
InPost jest partnerem logistycznym Allegro od wielu lat, m.in. w ramach usługi Allegro Smart!, jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat. Firma realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku) i Aliexpress.
Na początku br. InPost podpisał umowę na pięć lat dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z platformy odzieżowej Vinted oraz umowę, też na pięć lat, z platformą ogłoszeniową OLX w sprawie dostawy zakupów w ramach usługi Przesyłki OLX.
Zaczął też współpracę w Polsce z czeską platformą Packeta oferującą usługi logistyczne dla sklepów internetowych.
Dołącz do dyskusji: InPost uruchamia nowy typ Paczkomatów. Nie trzeba wpisywać kodu przesyłki
Chcesz powiedzieć, że stanie w kolejce by mozolne klikać kodów lub bawić się z paczkomatem w "zobacz QR, no zobacz, pokazuję ci, a ch... wstukam kod" jest łatwiejsze dla użytkownika niż cztery kliknięcia w ekran telefonu?