Oto dlaczego News Corp. chce się pozbyć MySpace
Nowy wygląd, redukcja zatrudnienia, współpraca z Facebookiem i Google. Nic nie daje ekektu - MySpace w gwałtownym tempie traci użytkowników.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy MySpace tylko w Stanach Zjednoczonych zanotował spadek liczby unikalnych użytkowników odwiedzających serwis z 70 do 45 milionów.
Tą smutną dla społecznościowego portalu statystykę prezentuje poniższy wykres autorstwa serwisu Business Insider.
Jak widać na nic zdają się podejmowane w ostatnich miesiącach działania. Przypomnijmy, że pod koniec października MySpace ruszył w całkowicie nowej szacie graficznej (więcej na ten temat), za czym około miesiąc później podążyła nowa odsłona mobilnej wersji serwisu (więcej na ten temat). MySpace nawiązał też współpracę z Facebookiem, dzięki której możliwe jest łączenie kont w obu portalach (więcej o tym), oraz podpisał nową umowę w zakresie wyszukiwania i reklam z Google (więcej na ten temat).
Początek 2011 roku przyniósł jednak decyzję o zwolnieniu blisko połowy z około tysiąca zatrudnianych przez MySpace osób (więcej o tym). Następnie koncern News Corp., właściciel portalu, ogłosił że rozważa dla niego trzy strategiczne opcje - sprzedaż, fuzję lub spinout (poczytaj więcej). Za najbardziej prawdopodobną uważa się tą pierwszą, a wśród potencjalnych nabywców wymienia się firmę Zynga, znaną z gier społecznościowych FarmVille i CityVille na Facebooku.
Dołącz do dyskusji: Oto dlaczego News Corp. chce się pozbyć MySpace