Oskary bez reklam GM
Koncern motoryzacyjny General Motors wycofał się ze sponsoringu ceremonii rozdania Oskarów.
Tym samym telewizja ABC, która co roku w lutym nadaje bezpośrednie relacje z gali, pozostaje bez jednego z jej największych sponsorów - informuje serwis WSJ.com. W tym roku GM wydał na reklamy w trakcie oskarowej transmisji 13,5 miliona dolarów.
Wcześniej koncern postanowił po dziesięciu latach zrezygnować również ze sponsorowania nagród telewizyjnych Emmy. Jedynymi tego typu imprezami dotowanymi przez GM pozostaną ceremonie rozdania nagród Grammy, Złotych Globów oraz Country Music Awards.
W trakcie tegorocznej ceremonii rozdania Oskarów GM był jedynym sponsorem z branży motoryzacyjnej. Poza wykupieniem czasu reklamowego, koncern dostarczył też swoje samochody, którymi przewożono gwiazdy uczestniczące w wydarzeniu.
ABC na ostatniej relacji z Oskarów zarobiła około 80 milionów dolarów. Poza GM, do największych sponsorów gali należą takie firmy jak American Express, Coca-Cola, J.C. Penney oraz McDonald's.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Oskary bez reklam GM