Po rezygnacji Orange z CDMA tylko wybrani klienci mogą wypowiedzieć umowy. „Jedynie ci którzy stracili dostęp do sieci”
Sieć Orange zrezygnowała z dostarczania usług w technologii CDMA, a korzystający z niej użytkownicy powinni mieć możliwość wypowiedzenia umowy operatorowi. Jednak Orange oferuje taką możliwość jedynie niektórym klientom. - Prawo zerwania umowy mają tylko ci użytkownicy, u których utrata tej częstotliwości spowodowała obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do internetu - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Sieć Orange Polska zapowiedziała rezygnację z oferowania swoich usług w technologii CDMA na początku marca br. Według operatora cena utrzymania odpowiedniej częstotliwości była zbyt wysoka, a sama usługa mało popularna. - Na koniec 2016 r. korzystało z niej 20 tys. klientów – powiedział wówczas serwisowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Orange gwarantował dostęp do łączności w technologii CDMA do 21 lipca ub.r. Dotyczyło to niektórych taryf, np. tych ujętych w planie Orange FreeNet. Później operator wycofał z regulaminów świadczenia usług zapisy obejmujące obsługę CDMA.
W związku z rezygnacją Orange z przedłużenia rezerwacji częstotliwości CDMA pojawiła się możliwość rezygnacji z czasowej umowy z operatorem bez konieczności zapłacenia kar umownych. Ponieważ większość klientów korzystających z internetu mobilnego w Orange na podstawie umów zawartych przed 21 lipca br. miała w pakiecie ujętą technologię CDMA powinni oni korzystać z prawa do zerwania kontraktu z operatorem bez narażenia się na zapłacenie kar umownych.
Okazuje się jednak, że w tym wypadku Orange potraktował użytkowników wybiórczo wychodząc z założenia, że tylko niektórym z nich przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Jak ustalił serwis Telepolis tego typu oferty otrzymali jedynie ci abonenci, którzy korzystali z oferty Orange Freedom Pro oraz ci, którzy korzystając z Orange FreeNet logowali się do sieci za pomocą CDMA.
O nierówny sposób traktowania klientów korzystających (choćby potencjalnie) z CDMA serwis Wirtualnemedia.pl zapytał Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska.
- Orange Polska wypowiedział umowy klientom, którzy korzystali wyłącznie z usług świadczonych w paśmie 450 MHz – wyjaśnia Wojciech Jabczyński. - Uprawnienie do rozwiązania umowy otrzymali także ci klienci, dla których CDMA w paśmie 450 MHz było jedną z kilku technologii oferowanych przez Orange w ramach ich umowy, ale utrata tej częstotliwości spowodowała u nich obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do internetu.
Dołącz do dyskusji: Po rezygnacji Orange z CDMA tylko wybrani klienci mogą wypowiedzieć umowy. „Jedynie ci którzy stracili dostęp do sieci”
bo nie Idzie znaleźć żadnej sieci jak tak dalej pójdzie do zrezygnuje z utrzymania komórki
bo po co mam płacić za coś co nie działa jak należy