Orange ostrzega przed nieuczciwymi operatorami
Ruszyła kampania informacyjna Orange Polska ostrzegająca przed nieuczciwymi praktykami handlowców niektórych operatorów. Klienci mają dzięki akcji dowiedzieć się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest bezpłatna infolinia.
"Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów" - powiedział Maciej Witucki, prezes Orange Polska.
Operator informuje, że oszuści najczęściej wykorzystują łatwowierność starszych osób, podsuwając im do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę, często nie pozostawiając żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów.
Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.
Jak podaje operator, pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta, ale rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierowana jest do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK. Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.
TP przypomina, że każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Uruchomiona właśnie przez Orange Polska kampania informacyjna obejmuje media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, operator ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.
Dołącz do dyskusji: Orange ostrzega przed nieuczciwymi operatorami
Świetny żart.
(Mat. 7:3–5): A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz? Albo jak powiesz bratu swemu: Pozwól, że wyjmę źdźbło z oka twego, a oto belka jest w oku twoim? Obłudniku, wyjmij najpierw belkę z oka swego, a wtedy przejrzysz, aby wyjąć źdźbło z oka brata swego.
Idealnie pasuje. Tak się składa, że znam przypadki bardzo nieuczciwego traktowania klientów przez orange.