Operatorzy wirtualni w Polsce: 300 tys. klientów, 1,6 proc. udziałów w rynku
Polscy operatorzy telekomunikacyjni działający w modelu MVNO mają w Polsce ok. aktywnych 250-300 tys. użytkowników. Najpopularniejszymi sieciami są Cyfrowy Polsat, Carrefour Mova i FreeM.
Z analizy Audytelu wynika, że do końca czerwca br. w Polsce aktywowano łącznie 50,14 mln telefonicznych kart SIM. Oznacza to ich penetrację wśród mieszkańców na poziomie 136,5 proc. Przy czym operatorzy działający w modelu MVNO (czyli bez własnej infrastruktury) wydali jedynie 1,6 proc. spośród tych kart, czyli ok. 800 tys.
Przy czym łączna liczba obecnych użytkowników sieci MVNO jest szacowana jedynie na 250-300 tys., ponieważ kilka z nich zakończyło już swoją działalność. Przykładowo już w 2009 roku Wirtualna Polska zamknęła WPMobi, a jesienią ub.r. GG Network zrezygnowało z usługi Gadu Air (przeczytaj o tym więcej).
Wśród poszczególnych sieci MVNO najwięcej użytkowników ma Cyfrowy Polsat korzystający z infrastruktury Polkomtela, Orange i PTC. Carrefour Mova i FreeM, oferowane przez CP Telecom na infrastrukturze Polkomtela, ma ogółem 175 tys. klientów, przy czym nie wiadomo, ilu z nich jest aktywnych. Natomiast wRodzinie ma poniżej 100 tys. użytkowników.
Przypomnijmy, że w br. na polskim rynku pojawiły się dwie znane marki MVNO. Wiosną Viacom International Media Networks, właściciel stacji MTV, oraz Polska Telefonia Cyfrowa uruchomiły sieć MTV Mobile, zapowiadając, że w ciągu roku zdobędzie 500 tys. użytkowników (przeczytaj szczegóły), natomiast przed kilkoma dniami ruszyło Virgin Mobile Polska, która przez 3 lata chce pozyskać milion klientów (przeczytaj więcej).
Dołącz do dyskusji: Operatorzy wirtualni w Polsce: 300 tys. klientów, 1,6 proc. udziałów w rynku