Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)
Grupa Onet po dołączeniu serwisów Ringier Axel Springer Polska zyskała 607 tys. użytkowników i 158 mln odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl i komunikator GG.
Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.
Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.
Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).
Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.
W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych |
||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
||||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users)* |
zasięg wśród internautów** |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
audyt site-centric*** |
|
% |
różnica w RU |
|||||
1 |
Grupa Google |
18 988 466 |
90,34% |
1,04% |
195 967 |
|
2 |
Grupa Allegro - GG |
16 266 847 |
77,39% |
-1,24% |
-204 685 |
tak |
3 |
facebook.com |
15 487 619 |
73,68% |
-0,85% |
-133 213 |
|
4 |
Grupa Onet - RASP |
14 960 705 |
71,18% |
4,23% |
607 203 |
tak |
5 |
youtube.com |
14 639 111 |
69,65% |
-0,29% |
-42 736 |
|
6 |
Grupa Wirtualna Polska |
13 131 932 |
62,48% |
1,28% |
166 507 |
tak |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 268 074 |
58,37% |
0,79% |
96 574 |
tak |
8 |
Grupa Interia.pl |
11 889 350 |
56,57% |
1,26% |
147 851 |
tak |
9 |
wikipedia.org |
10 142 180 |
48,25% |
10,43% |
957 836 |
|
10 |
Grupa O2 |
9 038 946 |
43,00% |
-1,98% |
-182 615 |
tak |
11 |
Grupa Nk.pl |
7 632 494 |
36,31% |
-3,36% |
-265 113 |
|
12 |
ask.com |
7 602 953 |
36,17% |
9,45% |
656 254 |
|
13 |
Grupa Polskapresse |
7 471 318 |
35,55% |
3,24% |
234 501 |
tak |
14 |
Grupa Murator - Time |
6 380 903 |
30,36% |
6,29% |
377 366 |
tak |
15 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 510 853 |
26,22% |
6,36% |
329 541 |
tak |
16 |
Grupa TVN |
5 446 658 |
25,91% |
N |
N |
tak |
17 |
Grupa Infor |
4 801 711 |
22,84% |
-0,83% |
-39 999 |
tak |
18 |
Grupa Media Regionalne |
4 695 317 |
22,34% |
2,78% |
126 983 |
tak |
19 |
Grupa Microsoft |
4 623 190 |
22,00% |
N |
N |
|
20 |
delta-search.com |
4 537 269 |
21,59% |
-4,01% |
-189 618 |
|
Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.
Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric |
|||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
|||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users)* |
zasięg wśród internautów** |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
|
% |
różnica w RU |
||||
1 |
Grupa Allegro - GG |
16 266 847 |
77,39% |
-1,24% |
-204 685 |
2 |
Grupa Onet - RASP |
14 960 705 |
71,18% |
4,23% |
607 203 |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
13 131 932 |
62,48% |
1,28% |
166 507 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 268 074 |
58,37% |
0,79% |
96 574 |
5 |
Grupa Interia.pl |
11 889 350 |
56,57% |
1,26% |
147 851 |
6 |
Grupa O2 |
9 038 946 |
43,00% |
-1,98% |
-182 615 |
7 |
Grupa Polskapresse |
7 471 318 |
35,55% |
3,24% |
234 501 |
8 |
Grupa Murator - Time |
6 380 903 |
30,36% |
6,29% |
377 366 |
9 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 510 853 |
26,22% |
6,36% |
329 541 |
10 |
Grupa TVN |
5 446 658 |
25,91% |
21,15% |
950 980 |
11 |
Grupa Infor |
4 801 711 |
22,84% |
-0,83% |
-39 999 |
12 |
Grupa Media Regionalne |
4 695 317 |
22,34% |
2,78% |
126 983 |
13 |
Grupa Money.pl |
4 512 111 |
21,47% |
-0,13% |
-5 693 |
14 |
Grupa Edipresse.pl |
4 467 272 |
21,25% |
-1,66% |
-75 466 |
15 |
Grupa Demotywatory.pl |
4 403 986 |
20,95% |
4,36% |
184 118 |
16 |
dobreprogramy.pl |
4 337 453 |
20,64% |
6,64% |
270 142 |
17 |
filmweb.pl |
4 180 432 |
19,89% |
-6,21% |
-276 705 |
18 |
Grupa Panorama Firm |
3 290 310 |
15,65% |
1,88% |
60 558 |
19 |
Grupa NextWeb Media |
3 048 807 |
14,51% |
0,16% |
4 944 |
20 |
Grupa Pkt.pl |
2 903 505 |
13,81% |
N |
N |
Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.
Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.
TOP20 DOMEN |
||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
||||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users)* |
zasięg wśród internautów** |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
audyt site-centric*** |
|
% |
różnica w RU |
|||||
1 |
google.pl |
18 250 722 |
86,83% |
0,70% |
127 258 |
|
2 |
facebook.com |
15 487 619 |
73,68% |
-0,85% |
-133 213 |
|
3 |
youtube.com |
14 639 111 |
69,65% |
-0,29% |
-42 736 |
|
4 |
onet.pl |
13 247 056 |
63,02% |
0,13% |
17 069 |
tak |
5 |
google.com |
13 044 324 |
62,06% |
1,83% |
233 852 |
|
6 |
allegro.pl |
12 241 607 |
58,24% |
-0,31% |
-38 224 |
tak |
7 |
wp.pl |
11 642 641 |
55,39% |
0,74% |
85 643 |
tak |
8 |
wikipedia.org |
10 142 180 |
48,25% |
10,43% |
957 836 |
|
9 |
gazeta.pl |
9 734 039 |
46,31% |
-0,65% |
-63 279 |
tak |
10 |
nk.pl |
7 625 484 |
36,28% |
-3,33% |
-262 754 |
|
11 |
ask.com |
7 602 953 |
36,17% |
9,45% |
656 254 |
|
12 |
interia.pl |
7 186 747 |
34,19% |
-2,22% |
-163 433 |
tak |
13 |
blogspot.com |
6 777 880 |
32,25% |
0,49% |
33 370 |
|
14 |
tablica.pl |
6 539 036 |
31,11% |
8,76% |
526 449 |
tak |
15 |
chomikuj.pl |
6 044 767 |
28,76% |
7,37% |
414 671 |
tak |
16 |
ceneo.pl |
5 563 625 |
26,47% |
-0,07% |
-4 025 |
tak |
17 |
delta-search.com |
4 537 269 |
21,59% |
-4,01% |
-189 618 |
|
18 |
otomoto.pl |
4 492 192 |
21,37% |
-1,62% |
-74 111 |
tak |
19 |
dobreprogramy.pl |
4 337 453 |
20,64% |
N |
N |
tak |
20 |
zumi.pl |
4 241 865 |
20,18% |
-4,86% |
-216 475 |
tak |
Dołącz do dyskusji: Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)