Onet rozpoczął współpracę z portalem Sestry.eu. „Perspektywa ukraińskich dziennikarek jest dla nas unikalna”
Działający od kilku tygodniu portal Sestry nawiązał dziennikarską współpracę z portalem Onet.pl polegającą na wymianie tekstów. - Perspektywa ukraińskich dziennikarek pracujących w Sestrach jest dla nas unikalna – wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu.
Sestry to na razie czysto projekt internetowy byłych redaktorek i redaktorów „Gazety Wyborczej”, ale z czasem ma także ruszyć magazyn papierowy pod tym tytułem. Portal ma za zadanie skupienie społeczności czytelniczek nie tylko z Polski i Ukrainy, ale także emigrantek naszego wschodniego sąsiada, rozsianych w krajach UE, w Kanadzie i USA. Jak mówią jego twórcy – to pierwszy międzynarodowy magazyn publicystyczny online dla Ukrainek.
Redakcja w 90-ciu procentach składa się z dziennikarek-uchodźczyń, za inicjatywą stoi zaś grupa byłych redaktorów i dziennikarzy z „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” – m.in. Jerzy Wójcik, Joanna Mosiej-Sitek czy Aleksandra Klich (b. wicenaczelna „GW”). Całość strategicznie wspierają: założona przez dziennikarzy Media Liberation Fund oraz Kulczyk Foundation, której szefową jest Dominika Kulczyk.
Portal ruszył w połowie września br., a już po kilku dniach teksty tam ukazujące się zaczęły pojawiać się również na stronie głównej Onetu, a także na stronach jego portali zależnych, jak Medonet czy Plejada.
- Współpraca polega na wymianie tekstów. Sestry to świetny zespół dziennikarek ukraińskich pracujących w różnych krajach Europy. Ich perspektywa jest dla nas unikalna - mówi nam Bartosz Węglarczyk redaktor naczelny Onetu.
We wrześniu Onet rozpoczął także partnerską współpracę z platformą Canal+. Serwis streamingowy nadawcy rozpoczął sprzedaż pakietu z dostępem do subskrypcji Onet Premium. W przypadku miesięcznego abonamentu, z usługi przez trzy miesiące można korzystać za darmo. Jeśli ktoś zdecyduje się zapłacić za „pół rok z góry”, to może korzystać z dodatkowych treści bezpłatnie do 12 miesięcy.
W sierpniu strony Grupy RAS Polska odwiedziło 20,8 mln użytkowników, co dało im 70,48 proc. zasięgu. Użytkownicy spędzali tam przeciętnie 1 godzinę, 52 minuty i 40 sekund. Sam Onet przyciągnął wtedy 16,1 mln użytkowników (54,53 proc. zasięgu), średnio przebywali oni tam 1 godzinę, 32 minuty i 45 sekund (dane Mediapanelu).
Dołącz do dyskusji: Onet rozpoczął współpracę z portalem Sestry.eu. „Perspektywa ukraińskich dziennikarek jest dla nas unikalna”