SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)

W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG internauci w maju br. wykonali 932 mln krajowych odsłon mobilnych, a na stronach Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP - po prawie 700 mln. W skali roku o trzy czwarte wzrosła liczba takich odsłon na portalach Onet.pl i Interia.pl, a na Pudelku stanowią one już ponad 40 proc. ruchu.

W maju br. serwisy i aplikacje Grupa Allegro-GG zanotowały 932,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 21 proc. ich wszystkich odsłon krajowych - pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na ten wynik złożył się przede wszystkim komunikator GG, osiągający miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon mobilnych. Do wyników grupy zaliczono też jeszcze aplikację mobilną radia internetowego Open.fm, pod koniec maja sprzedanego Wirtualnej Polsce.

Zbliżone do siebie statystyki zanotowali dwaj najwięksi wydawcy portali. W serwisach Grupy Wirtualna Polska wykonano 694,6 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 18,53 proc. wszystkich odsłon krajowych), a na stronach Grupy Onet-RASP - 678,7 mln (stanowiły 18,61 proc. wszystkich). Prawie trzykrotnie mniej krajowych odsłon mobilnych wykonano w witrynach Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl, przy czym miały one większe udziały w ogólnej liczbie odsłon - odpowiednio 21,51 proc. i 32,45 proc.

Na Ulub.pl udział krajowych odsłon mobilnych wyniósł aż 60,35 proc., a na stronach Grupy NextWeb Media (dwa miesiące temu kupionej przez Wirtualną Polskę) - 38,48 proc.

W zestawieniu są tylko strony oskryptowane w ramach Megapanelu PBI/Gemius, nie ma serwisów zagranicznych ani wielu stron mniejszych polskich wydawców, którzy nie korzystają z tego audytu.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Allegro - GG

932 195 187

21,00%

2

Grupa Wirtualna Polska

694 602 446

18,53%

3

Grupa Onet - RASP

678 733 781

18,61%

4

Grupa Interia.pl

261 054 758

21,51%

5

Grupa Gazeta.pl

248 159 447

32,45%

6

Grupa Polska Press

78 798 785

22,11%

7

ulub.pl

68 442 231

60,35%

8

Grupa Fotka.pl

66 716 149

21,16%

9

Grupa TVN

47 498 959

22,86%

10

bezuzyteczna.pl

34 040 119

31,01%

11

Grupa ZPR Media

32 937 141

29,34%

12

Grupa Demotywatory.pl

27 474 400

9,06%

13

filmweb.pl

23 296 898

13,27%

14

cda.pl

22 558 032

18,01%

15

Grupa Edipresse.pl

18 864 427

28,72%

16

wiocha.pl

16 171 486

21,90%

17

trojmiasto.pl

16 129 128

31,45%

18

Grupa NextWeb Media

15 656 031

38,48%

19

Grupa Ceneo.pl

14 783 695

19,73%

20

Grupa Cyfrowy Polsat

14 074 098

14,30%


Grupa Allegro-GG zanotowała w skali roku ponad pięciokrotny wzrost liczby krajowych odsłon mobilnych, co wynika przede wszystkim z oskryptowania w połowie ub.r. aplikacji, m.in. GG i Open.fm.

Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska zwiększyła się w ciągu roku o 270,9 mln (czyli o 63,9 proc.), Grupy Onet-RASP - o 313,6 mln (85,9 proc. w górę), Grupy Interia.pl - o 137,1 mln (110,6 proc. w górę), a Grupy Gazeta.pl - o 117,5 mln (czyli o 90 proc.).

Zaznaczmy, że wszyscy ci wydawcy, a także kilku innych, w ostatnim roku zaczęło w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony, co wywołało ogromne wzrosty liczby odsłon w wybranych kategoriach tematycznych. Ponadto Wirtualna Polska i Grupa Onet dokonały szeregu przejęć: pierwsza firma kupiła m.in. Sportowefakty.pl i Grupę Money.pl, a druga - Skąpca, Opineo i NK.pl.

Prawie trzykrotnie zwiększyła się liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Cda.pl, którego wzrost odwiedzalności analizowaliśmy niedawno. Kilka stron (Bezuzyteczna.pl, Wiocha.pl, Ceneo.pl) przed rokiem nie było oskryptowanych, więc nie ma ich statystyk z maja ub.r.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

maj 2015

maj 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

Grupa Allegro - GG

932 195 187

21,00%

180 025 914

5,05%

2

Grupa Wirtualna Polska

694 602 446

18,53%

423 717 365

15,37%

3

Grupa Onet - RASP

678 733 781

18,61%

365 167 187

13,61%

4

Grupa Interia.pl

261 054 758

21,51%

123 922 538

12,68%

5

Grupa Gazeta.pl

248 159 447

32,45%

130 639 790

16,63%

6

Grupa Polska Press

78 798 785

22,11%

35 971 092

13,42%

7

ulub.pl

68 442 231

60,35%

40 469 465

41,45%

8

Grupa Fotka.pl

66 716 149

21,16%

55 709 164

18,12%

9

Grupa TVN

47 498 959

22,86%

24 253 737

14,15%

10

bezuzyteczna.pl

34 040 119

31,01%

-

-

11

Grupa ZPR Media

32 937 141

29,34%

14 398 994

16,28%

12

Grupa Demotywatory.pl

27 474 400

9,06%

25 729 486

9,16%

13

filmweb.pl

23 296 898

13,27%

15 903 785

8,59%

14

cda.pl

22 558 032

18,01%

6 252 836

7,93%

15

Grupa Edipresse.pl

18 864 427

28,72%

12 701 023

18,97%

16

wiocha.pl

16 171 486

21,90%

-

-

17

trojmiasto.pl

16 129 128

31,45%

9 683 003

20,61%

18

Grupa NextWeb Media

15 656 031

38,48%

5 234 181

25,25%

19

Grupa Ceneo.pl

14 783 695

19,73%

-

-

20

Grupa Cyfrowy Polsat

14 074 098

14,30%

6 384 833

6,65%


Wśród serwisów zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego jest Onet.pl, który w maju zanotował 542,3 mln krajowych odsłon mobilnych. Na WP.pl takich odsłon wykonano 371,1 mln, na Interii - 153,7 mln, a na Gazeta.pl - 79 mln.

Oprócz Ulub.pl serwisami z największymi udziałami krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach są Pudelek.pl (41,12 proc.), Sport.pl (37,02 proc.), Sportowefakty.pl (34,04 proc.) i Bezuzyteczna.pl (31,01 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015

lp.

domena

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

542 285 613

18,98%

2

wp.pl

371 060 837

16,48%

3

interia.pl

153 667 179

18,18%

4

gazeta.pl

79 064 025

23,90%

5

pudelek.pl

73 118 026

41,12%

6

o2.pl

71 528 704

11,57%

7

ulub.pl

68 442 231

60,35%

8

fotka.pl

62 176 589

21,44%

9

allegro.pl

62 155 309

3,16%

10

kwejk.pl

46 050 118

18,77%

11

fakt.pl

43 535 023

27,28%

12

otomoto.pl

41 446 615

15,11%

13

tvn24.pl

35 951 904

28,72%

14

bezuzyteczna.pl

34 040 119

31,01%

15

nk.pl

30 349 165

8,84%

16

sport.pl

27 321 849

37,02%

17

nocoty.pl

25 173 004

19,61%

18

sportowefakty.pl

24 556 581

34,04%

19

filmweb.pl

23 296 898

13,27%

20

cda.pl

22 558 032

18,01%


Liczba krajowych odsłon mobilnych Onetu w skali roku wzrosła o 229 mln (czyli o 73,1 proc.), WP.pl - o 112,7 mln (43,6 proc. w górę), Interii - o 65,9 mln (a więc 75,1 proc.), a Gazeta.pl - o 14,5 mln (czyli o 22,4 proc.).

W ujęciu procentowym zdecydowanie najwięcej zyskało Cda.pl - 260 proc. Wzrosty oscylujące w granicach 100-200 proc. zanotowały natomiast Fakt.pl (184,2 proc.), otoMoto.pl (124,8 proc.), Sportowefakty.pl (98,4 proc) i TVN24.pl (86,5 proc.).

Jako jedyne spadek zanotowało natomiast Allegro.pl - miało o 48,7 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż rok wcześniej (48,7 proc. w dół). Wynika to m.in. z zamknięcia jesienią ub.r. mobilnej wersji tego serwisu i postawienia na aplikacje mobilne, promowane w kampaniach reklamowych.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

domena

maj 2015

maj 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

onet.pl

542 285 613

18,98%

313 256 543

13,07%

2

wp.pl

371 060 837

16,48%

258 336 857

15,21%

3

interia.pl

153 667 179

18,18%

87 762 354

13,63%

4

gazeta.pl

79 064 025

23,90%

64 579 054

15,02%

5

pudelek.pl

73 118 026

41,12%

55 469 704

27,35%

6

o2.pl

71 528 704

11,57%

47 637 397

19,31%

7

ulub.pl

68 442 231

60,35%

40 469 465

41,45%

8

fotka.pl

62 176 589

21,44%

54 204 949

18,83%

9

allegro.pl

62 155 309

3,16%

110 887 339

4,77%

10

kwejk.pl

46 050 118

18,77%

-

-

11

fakt.pl

43 535 023

27,28%

15 317 454

15,22%

12

otomoto.pl

41 446 615

15,11%

18 438 765

9,15%

13

tvn24.pl

35 951 904

28,72%

19 275 539

20,61%

14

bezuzyteczna.pl

34 040 119

31,01%

-

-

15

nk.pl

30 349 165

8,84%

-

-

16

sport.pl

27 321 849

37,02%

18 759 082

28,90%

17

nocoty.pl

25 173 004

19,61%

16 682 350

11,47%

18

sportowefakty.pl

24 556 581

34,04%

12 379 737

8,58%

19

filmweb.pl

23 296 898

13,27%

15 903 785

8,59%

20

cda.pl

22 558 032

18,01%

6 252 836

7,93%

Dołącz do dyskusji: Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego worka np. Allegro, Onet, Fotkę i Filmweb? To tak jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży mąki czy masła. Czyżby komuna wróciła - wtedy okręty potaniały o 10%, mięso zdrożało o 10% ale bilans wychodził na zero!
odpowiedź
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego worka np. Allegro, Onet, Fotkę i Filmweb? To tak jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży mąki czy masła. Czyżby komuna wróciła - wtedy okręty potaniały o 10%, mięso zdrożało o 10% ale bilans wychodził na zero!
odpowiedź
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego worka np. Allegro, Onet, Fotkę i Filmweb? To tak jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży mąki czy masła. Czyżby komuna wróciła - wtedy okręty potaniały o 10%, mięso zdrożało o 10% ale bilans wychodził na zero!
odpowiedź