Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)
W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG internauci w maju br. wykonali 932 mln krajowych odsłon mobilnych, a na stronach Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP - po prawie 700 mln. W skali roku o trzy czwarte wzrosła liczba takich odsłon na portalach Onet.pl i Interia.pl, a na Pudelku stanowią one już ponad 40 proc. ruchu.
W maju br. serwisy i aplikacje Grupa Allegro-GG zanotowały 932,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 21 proc. ich wszystkich odsłon krajowych - pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na ten wynik złożył się przede wszystkim komunikator GG, osiągający miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon mobilnych. Do wyników grupy zaliczono też jeszcze aplikację mobilną radia internetowego Open.fm, pod koniec maja sprzedanego Wirtualnej Polsce.
Zbliżone do siebie statystyki zanotowali dwaj najwięksi wydawcy portali. W serwisach Grupy Wirtualna Polska wykonano 694,6 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 18,53 proc. wszystkich odsłon krajowych), a na stronach Grupy Onet-RASP - 678,7 mln (stanowiły 18,61 proc. wszystkich). Prawie trzykrotnie mniej krajowych odsłon mobilnych wykonano w witrynach Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl, przy czym miały one większe udziały w ogólnej liczbie odsłon - odpowiednio 21,51 proc. i 32,45 proc.
Na Ulub.pl udział krajowych odsłon mobilnych wyniósł aż 60,35 proc., a na stronach Grupy NextWeb Media (dwa miesiące temu kupionej przez Wirtualną Polskę) - 38,48 proc.
W zestawieniu są tylko strony oskryptowane w ramach Megapanelu PBI/Gemius, nie ma serwisów zagranicznych ani wielu stron mniejszych polskich wydawców, którzy nie korzystają z tego audytu.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Allegro - GG | 932 195 187 | 21,00% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 694 602 446 | 18,53% |
3 | Grupa Onet - RASP | 678 733 781 | 18,61% |
4 | Grupa Interia.pl | 261 054 758 | 21,51% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 248 159 447 | 32,45% |
6 | Grupa Polska Press | 78 798 785 | 22,11% |
7 | ulub.pl | 68 442 231 | 60,35% |
8 | Grupa Fotka.pl | 66 716 149 | 21,16% |
9 | Grupa TVN | 47 498 959 | 22,86% |
10 | bezuzyteczna.pl | 34 040 119 | 31,01% |
11 | Grupa ZPR Media | 32 937 141 | 29,34% |
12 | Grupa Demotywatory.pl | 27 474 400 | 9,06% |
13 | filmweb.pl | 23 296 898 | 13,27% |
14 | cda.pl | 22 558 032 | 18,01% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 18 864 427 | 28,72% |
16 | wiocha.pl | 16 171 486 | 21,90% |
17 | trojmiasto.pl | 16 129 128 | 31,45% |
18 | Grupa NextWeb Media | 15 656 031 | 38,48% |
19 | Grupa Ceneo.pl | 14 783 695 | 19,73% |
20 | Grupa Cyfrowy Polsat | 14 074 098 | 14,30% |
Grupa Allegro-GG zanotowała w skali roku ponad pięciokrotny wzrost liczby krajowych odsłon mobilnych, co wynika przede wszystkim z oskryptowania w połowie ub.r. aplikacji, m.in. GG i Open.fm.
Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska zwiększyła się w ciągu roku o 270,9 mln (czyli o 63,9 proc.), Grupy Onet-RASP - o 313,6 mln (85,9 proc. w górę), Grupy Interia.pl - o 137,1 mln (110,6 proc. w górę), a Grupy Gazeta.pl - o 117,5 mln (czyli o 90 proc.).
Zaznaczmy, że wszyscy ci wydawcy, a także kilku innych, w ostatnim roku zaczęło w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony, co wywołało ogromne wzrosty liczby odsłon w wybranych kategoriach tematycznych. Ponadto Wirtualna Polska i Grupa Onet dokonały szeregu przejęć: pierwsza firma kupiła m.in. Sportowefakty.pl i Grupę Money.pl, a druga - Skąpca, Opineo i NK.pl.
Prawie trzykrotnie zwiększyła się liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Cda.pl, którego wzrost odwiedzalności analizowaliśmy niedawno. Kilka stron (Bezuzyteczna.pl, Wiocha.pl, Ceneo.pl) przed rokiem nie było oskryptowanych, więc nie ma ich statystyk z maja ub.r.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | węzeł | maj 2015 | maj 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | Grupa Allegro - GG | 932 195 187 | 21,00% | 180 025 914 | 5,05% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 694 602 446 | 18,53% | 423 717 365 | 15,37% |
3 | Grupa Onet - RASP | 678 733 781 | 18,61% | 365 167 187 | 13,61% |
4 | Grupa Interia.pl | 261 054 758 | 21,51% | 123 922 538 | 12,68% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 248 159 447 | 32,45% | 130 639 790 | 16,63% |
6 | Grupa Polska Press | 78 798 785 | 22,11% | 35 971 092 | 13,42% |
7 | ulub.pl | 68 442 231 | 60,35% | 40 469 465 | 41,45% |
8 | Grupa Fotka.pl | 66 716 149 | 21,16% | 55 709 164 | 18,12% |
9 | Grupa TVN | 47 498 959 | 22,86% | 24 253 737 | 14,15% |
10 | bezuzyteczna.pl | 34 040 119 | 31,01% | - | - |
11 | Grupa ZPR Media | 32 937 141 | 29,34% | 14 398 994 | 16,28% |
12 | Grupa Demotywatory.pl | 27 474 400 | 9,06% | 25 729 486 | 9,16% |
13 | filmweb.pl | 23 296 898 | 13,27% | 15 903 785 | 8,59% |
14 | cda.pl | 22 558 032 | 18,01% | 6 252 836 | 7,93% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 18 864 427 | 28,72% | 12 701 023 | 18,97% |
16 | wiocha.pl | 16 171 486 | 21,90% | - | - |
17 | trojmiasto.pl | 16 129 128 | 31,45% | 9 683 003 | 20,61% |
18 | Grupa NextWeb Media | 15 656 031 | 38,48% | 5 234 181 | 25,25% |
19 | Grupa Ceneo.pl | 14 783 695 | 19,73% | - | - |
20 | Grupa Cyfrowy Polsat | 14 074 098 | 14,30% | 6 384 833 | 6,65% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego jest Onet.pl, który w maju zanotował 542,3 mln krajowych odsłon mobilnych. Na WP.pl takich odsłon wykonano 371,1 mln, na Interii - 153,7 mln, a na Gazeta.pl - 79 mln.
Oprócz Ulub.pl serwisami z największymi udziałami krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach są Pudelek.pl (41,12 proc.), Sport.pl (37,02 proc.), Sportowefakty.pl (34,04 proc.) i Bezuzyteczna.pl (31,01 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 | |||
lp. | domena | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 542 285 613 | 18,98% |
2 | wp.pl | 371 060 837 | 16,48% |
3 | interia.pl | 153 667 179 | 18,18% |
4 | gazeta.pl | 79 064 025 | 23,90% |
5 | pudelek.pl | 73 118 026 | 41,12% |
6 | o2.pl | 71 528 704 | 11,57% |
7 | ulub.pl | 68 442 231 | 60,35% |
8 | fotka.pl | 62 176 589 | 21,44% |
9 | allegro.pl | 62 155 309 | 3,16% |
10 | kwejk.pl | 46 050 118 | 18,77% |
11 | fakt.pl | 43 535 023 | 27,28% |
12 | otomoto.pl | 41 446 615 | 15,11% |
13 | tvn24.pl | 35 951 904 | 28,72% |
14 | bezuzyteczna.pl | 34 040 119 | 31,01% |
15 | nk.pl | 30 349 165 | 8,84% |
16 | sport.pl | 27 321 849 | 37,02% |
17 | nocoty.pl | 25 173 004 | 19,61% |
18 | sportowefakty.pl | 24 556 581 | 34,04% |
19 | filmweb.pl | 23 296 898 | 13,27% |
20 | cda.pl | 22 558 032 | 18,01% |
Liczba krajowych odsłon mobilnych Onetu w skali roku wzrosła o 229 mln (czyli o 73,1 proc.), WP.pl - o 112,7 mln (43,6 proc. w górę), Interii - o 65,9 mln (a więc 75,1 proc.), a Gazeta.pl - o 14,5 mln (czyli o 22,4 proc.).
W ujęciu procentowym zdecydowanie najwięcej zyskało Cda.pl - 260 proc. Wzrosty oscylujące w granicach 100-200 proc. zanotowały natomiast Fakt.pl (184,2 proc.), otoMoto.pl (124,8 proc.), Sportowefakty.pl (98,4 proc) i TVN24.pl (86,5 proc.).
Jako jedyne spadek zanotowało natomiast Allegro.pl - miało o 48,7 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż rok wcześniej (48,7 proc. w dół). Wynika to m.in. z zamknięcia jesienią ub.r. mobilnej wersji tego serwisu i postawienia na aplikacje mobilne, promowane w kampaniach reklamowych.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | domena | maj 2015 | maj 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | onet.pl | 542 285 613 | 18,98% | 313 256 543 | 13,07% |
2 | wp.pl | 371 060 837 | 16,48% | 258 336 857 | 15,21% |
3 | interia.pl | 153 667 179 | 18,18% | 87 762 354 | 13,63% |
4 | gazeta.pl | 79 064 025 | 23,90% | 64 579 054 | 15,02% |
5 | pudelek.pl | 73 118 026 | 41,12% | 55 469 704 | 27,35% |
6 | o2.pl | 71 528 704 | 11,57% | 47 637 397 | 19,31% |
7 | ulub.pl | 68 442 231 | 60,35% | 40 469 465 | 41,45% |
8 | fotka.pl | 62 176 589 | 21,44% | 54 204 949 | 18,83% |
9 | allegro.pl | 62 155 309 | 3,16% | 110 887 339 | 4,77% |
10 | kwejk.pl | 46 050 118 | 18,77% | - | - |
11 | fakt.pl | 43 535 023 | 27,28% | 15 317 454 | 15,22% |
12 | otomoto.pl | 41 446 615 | 15,11% | 18 438 765 | 9,15% |
13 | tvn24.pl | 35 951 904 | 28,72% | 19 275 539 | 20,61% |
14 | bezuzyteczna.pl | 34 040 119 | 31,01% | - | - |
15 | nk.pl | 30 349 165 | 8,84% | - | - |
16 | sport.pl | 27 321 849 | 37,02% | 18 759 082 | 28,90% |
17 | nocoty.pl | 25 173 004 | 19,61% | 16 682 350 | 11,47% |
18 | sportowefakty.pl | 24 556 581 | 34,04% | 12 379 737 | 8,58% |
19 | filmweb.pl | 23 296 898 | 13,27% | 15 903 785 | 8,59% |
20 | cda.pl | 22 558 032 | 18,01% | 6 252 836 | 7,93% |
Dołącz do dyskusji: Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)