Omnicom z 11,9 proc. spadkiem przychodów. Liczy na odbicie w II kwartale
Grupa reklamowa Omnicom (należą do niej m.in. agencje BBDO, DDB Worldwide) zanotowała w 2020 roku spadek przychodów o 11,9 proc. względem 2019 roku, do 13,2 mld dolarów. Spółka liczy na poprawę wyników w II kwartale br.
Przychody Omnicomu w IV kwartale 2020 roku spadły o 9,3 proc., do 3,8 mld dolarów. Ich organiczny spadek w tym okresie (który wyklucza fuzje i przejęcia oraz wahania kursów walut) wyniósł 9,6 proc.
Za cały rok przychody spadły o 11,9 proc., do prawie 13,2 mld dolarów.
Dyrektor generalny firmy, John Wren, powiedział, że firma spodziewa się powrotu do wzrostu w drugim kwartale br. i zakończy 2021 roku "na plusie". I kwartał br. ma zakończyć się spadkiem przychodów, jednak mniejszym niż na koniec 2020 roku.
Wpływy spółki spadły we wszystkich regionach, gdzie działa Omnicom. Spadek w USA wyniósł 10 proc. w całym roku i 9,4 proc. w czwartym kwartale. W większości pozostałych regionów odnotowano dwucyfrowy spadek w ciągu roku, chociaż sytuacja w regionie APAC była nieco lepsza - spadek wyniósł 8,5 proc.
Przychody agencji kreatywnych i mediowych w Omnicomie spadły rok do roku o 12 proc., firm związanych z CRM - o 15 proc., a PR - o 4,2 proc.
Firma dokonała odpisu aktualizującego w wysokości około 60 mln dolarów w związku ze stratami na sprzedaży niektórych spółek.
Wren powiedział, że wydatki na media „będą wyraźnie lepsze w 2021 roku”. Zauważył jednak, że niektórzy klienci rezygnują z długoterminowych inwestycji.
Firma ogłosiła również wzrost dywidendy o 7,7 proc., ale poinformowała, że program skupu akcji nie jest obecnie priorytetem.
Dołącz do dyskusji: Omnicom z 11,9 proc. spadkiem przychodów. Liczy na odbicie w II kwartale