OMD na czele globalnego rankingu mediowego, a Ogilvy - reklamowego pod względem nowego biznesu
Sieci OMD (wśród agencji mediowych) i Ogilvy (wśród agencji kreatywnych) były liderami globalnego rankingu nowego biznesu w 2019 roku - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę R3 Worldwide.
Według analizy R3 Worldwide, OMD wygrało w ub.r. 369 przetargów, osiągając przychody netto z nowego biznesu w wysokości 219,3 mln dolarów.
Na drugim miejscu znalazła się sieć Carat (Dentsu Aegis Network) z 228 zwycięstwami i 172,2 mln dolarów przychodów netto z nowego biznesu.
Kolejne miejsca w rankingu zajmują: Horizon Media (60 zwycięstw, 144,3 mln dolarów), Mindshare/GroupM (306 zwycięstw, 121 mln dolarów) i MediaCom/ GroupM(452 zwycięstw, 77,4 mln dolarów).
W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Dentsu x, Havas Media, UM (IPG Mediabrands), PhD i Starcom (Publicis Media).
20 ocenianych agencji mediowych zdobyło ogółem 2621 nowych budżetów, co stanowi 946 mln dolarów przychodów netto z tego tytułu.
W reklamie przoduje Ogilvy
W nowobiznesowym rankingu agencji kreatywnych za 2019 rok pierwsze miejsce zajmuje sieć reklamowa Ogilvy (WPP), która ma na koncie 278 wygranych przetargów na całym świecie w ub.r. i 144,3 mln dolarów przychodów netto z tego tytułu.
Druga w zestawieniu sieć DDB zamknęła ub.r. 199 zwycięstwami i 120,4 mln dolarów z nowego biznesu, zaś trzecia na podium pozyskała 180 budżetów i miała z tego tytułu 110,7 mln dolarów przychodu netto.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: McCann Worldgroup (227 zwycięstw, 91,9 mln dolarów przychodu), Publicis (207 zwycięstw, 90,8 mln dolarów przychodu).
W dalszej części pierwszej dziesiątki znalazły się: Isobar, Leo Burnett, Digitas, Publicis Groupe i MullenLowe Group.
Łącznie 20 agencji kreatywnych w tym wygrało w sumie 3 487 przetargów o wartości 1 774,7 mld dolarów.
Wśród holdingów prym wiedzie WPP
Ranking nowego biznesu holdingów reklamowych wygląda następująco: WPP numerem 1 z przychodami z tytułu nowego biznesu w wysokości 417 mln dolarów, druga Publicis Groupe - 379,6 mln dolarów, trzeci – Dentsu Aegis Netwrok - 372,1 mln dolarów.
Kolejne miejsca zajmują: Omnicom (369,8 mln dolarów), Interpublic (319,2 mln dolarów), Havas Group (176,2 miliona dolarów), Accenture (39,9 miliona dolarów), MDC Partners (18,1 miliona dolarów).
Dołącz do dyskusji: OMD na czele globalnego rankingu mediowego, a Ogilvy - reklamowego pod względem nowego biznesu