„Ojciec Mateusz” zyskał widzów, TVP1 dystansuje konkurencję
Czternasty sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 4,11 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 12. serii, widownia produkcji wzrosła o 80 tys. oglądających. Serial daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
Premierowe odcinki 14. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 3 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 4,11 mln widzów. Przełożyło się to na 26,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 4,17 mln oglądających.
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
03-09-2015 |
20:31:37 |
4 170 537 |
27,08% |
10-09-2015 |
20:30:35 |
4 169 275 |
27,15% |
17-09-2015 |
20:30:07 |
3 992 374 |
26,35% |
Średnio: |
4 108 370 |
26,85% |
W porównaniu do analogicznego okresem ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” wzrosła o 80 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki dwunastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,03 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 26,12 proc. oraz 18,02 proc. udziału (zobacz te dane).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas końcówkę „Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”, co przekłada się na 12,96 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Zdrady” i „Przyjaciółki”; 10,73 proc.) oraz TVP2 („Barwy szczęścia”, „Paranienormalni Tonight” i mecz Ligi Europy; 7,86 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Ojciec Mateusz 13 |
4 108 370 |
26,85% |
18,21% |
TVN |
1 983 224 |
12,96% |
16,42% |
Polsat |
1 641 620 |
10,73% |
11,73% |
TVP2 |
1 202 758 |
7,86% |
8,28% |
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 10,31 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” zyskał widzów, TVP1 dystansuje konkurencję
No, ale dla teatrów tv miejsce w ramówce po 23, kiedy ludzie śpią - tak władze tvp dbają o widza...
Szara komórka znaczy ze masz tylko jedną? Bo na to wychodzi