„Ojciec Mateusz” nie daje szans konkurencji
„Ojciec Mateusz” cały czas jest hitem – z konkurencją wygrywają zarówno czwartkowe premiery nowych odcinków, jak i ich niedzielne powtórki. Obie emisje mają niemal tyle samo widzów, ale to powtórki notują lepsze udziały w rynku.
Z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cztery pierwsze odcinki trzeciej serii „Ojca Mateusza”, emitowane w czwartki o 20.20, oglądało średnio 4,71 mln widzów, a udział TVP 1 w tym czasie wynosił 29,52 proc. w 4+ i 23,90 proc. w 16-49.
Taką samą widownię – 4,71 mln osób – miały niedzielne powtórki serialu, emitowane w paśmie, gdy w przeszłości nadawano jego premiery (godz. 17.20). Udział Jedynki wtedy był jednak wyższy, bo wynosił odpowiednio 36,05 proc. i 30,38 proc.
W czasie nadawania „Ojca Mateusza” (zarówno jego premier jak i powtórek) TVP 1 jest liderem rynku telewizyjnego. W czwartki drugą pozycję w tym paśmie znajduje TVN, emitujący „Na Wspólnej” i „W11” - pozycje te dają stacji 19,83 proc. udziału. Dalej plasują się: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 13,74 proc.) i Polsat (12,31 proc.; „CSI: Kryminale Zagadki Nowego Jorku”, „Hotel 52”).
Natomiast w niedziele drugie miejsce zajmuje Polsat (11,09 proc.; „Światowe Rekordy Guinnessa” „Tylko nas dwoje”, „On i ona”, „Hotel 52”), trzecie – TVN (11,06 proc.; „Usta Usta”, „Milionerzy”), a czwarte – TVP 2 (8,73 proc.; „Wstęp wolny”, programy lokalne, „Panorama”).
Serial oglądają głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
04-03-2010 | 4 840 049 | 30,45% | 24,39% |
11-03-2010 | 4 987 007 | 30,60% | 25,35% |
18-03-2010 | 4 662 513 | 29,14% | 23,61% |
25-03-2010 | 4 337 937 | 27,83% | 22,11% |
średnia | 4 706 594 | 29,52% | 23,90% |
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-03-2010 | 4 729 285 | 35,52% | 27,93% |
14-03-2010 | 5 413 126 | 39,05% | 34,61% |
21-03-2010 | 4 514 877 | 34,58% | 30,02% |
28-03-2010 | 4 189 917 | 34,77% | 28,47% |
średnia | 4 711 247 | 36,05% | 30,38% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Czwartki | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 – Ojciec Mateusz | 4 706 594 | 29,52% |
TVN | 3 161 611 | 19,83% |
TVP 2 | 2 190 210 | 13,74% |
Polsat | 1 962 126 | 12,31% |
Niedziele | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 – Ojciec Mateusz | 4 711 247 | 36,05% |
Polsat | 1 449 309 | 11,09% |
TVN | 1 445 811 | 11,06% |
TVP 2 | 1 141 140 | 8,73% |
Profil widowni „Ojca Mateusza
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 40,75% | 85 |
Kobiety | 59,25% | 114 | |
Wiek | 4-9 | 1,42% | 24 |
10-15 | 3,08% | 44 | |
16 - 19 | 1,92% | 33 | |
20 - 24 | 2,68% | 33 | |
25 - 29 | 3,60% | 40 | |
30 - 34 | 5,02% | 61 | |
35 - 39 | 6,84% | 96 | |
40 - 44 | 6,02% | 93 | |
45 - 49 | 8,34% | 117 | |
50 - 54 | 11,65% | 141 | |
55 - 59 | 9,34% | 123 | |
60+ | 40,09% | 206 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,89% | 115 |
< 50 tys. | 25,28% | 105 | |
50-100 tys. | 8,53% | 100 | |
100-200 tys. | 4,87% | 61 | |
> 200 tys. | 16,44% | 81 | |
Zawód | Top management | 5,54% | 71 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,35% | 92 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,05% | 94 | |
Emeryci | 46,23% | 186 | |
Inni | 15,84% | 49 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,91% | 117 |
Średnie | 30,46% | 103 | |
Wyższe | 11,13% | 97 | |
Inne | 4,50% | 35 |
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” nie daje szans konkurencji