Filmweb liderem z wielką przewagą. W górę serwisy Interii i naEkranie.pl, w dół Onetu i WP (serwisy o filmach i serialach)
Wśród serwisów o filmach i serialach zdecydowanym liderem jest Filmweb, który dominuje nad konkurentami w liczbie użytkowników i odsłon. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Film.onet.pl i Film.wp.pl, natomiast dużo zyskały strony Interii: Świat Seriali i sekcja Film, a także serwis naEkranie.pl.
W kwietniu br. Filmweb.pl odwiedziło 6,96 mln realnych użytkowników (to 24,64 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali oni na stronie 136,65 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 12 minut i 39 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.
Serwis miał ponad dwa razy więcej odwiedzających niż zajmujące kolejne miejsca Film.onet.pl (2,71 mln), strony seriali i programów na TVN.pl (2,64 mln) oraz Światseriali.interia.pl (2,44 mln). Natomiast dominuje nad konkurentami pod względem liczby odsłon, pozostałe dziewięć witryn z zestawienia łącznie zanotowało 76,8 mln odsłon.
Na Superseriale.se.pl użytkownik spędził przeciętnie 10 minut i 39 sekund, a na Światseriali.interia.pl - 8 minut i 3 sekundy. Natomiast w sekcji Cinema na Eska.pl ten parametr wyniósł tylko minutę i 13 sekund, a w Rozrywka na Spidersweb.pl - minutę i 38 sekund.
Filmweb.pl i naEkranie.pl to jedyne witryny w rankingu działające jako osobne serwisy. Pozostałe to działy większych witryn: portali horyzontalnych (Onetu, WP i dwie Interii), serwisów stacji radiowych (Eska.pl i Antyradio.pl) oraz telewizyjnej (TVN.pl), a także tytułu prasowego (SE.pl) i witryny technologicznej (Spidersweb.pl).
W pierwotnej wersji tego tekstu zabrakło serwisu naEkranie.pl, ponieważ w badaniu Gemius/PBI został sklasyfikowany w kategorii Kultura i rozrywka, a nie Film. Nie jest też objęty audytem, dlatego nie ma jego statystyk dotyczących czasu korzystania przez internautów.
W skali roku Filmweb.pl zanotował wzrost zasięgu o 0,34 pkt proc. (czyli 1,4 proc.). Natomiast liczba odsłon serwisu zmalała o 7,66 mln (5,3 proc.), a przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - o minutę i 38 sekund (11,4 proc.).
Dużo straciły sekcje filmowe Onetu i WP. Pierwsza zanotowała spadek o 2,31 pkt proc. zasięgu, 2,79 mln odsłon oraz 16 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 19,4, 24,7 i 4,8 proc. w dół), a druga - o 1,93 pkt proc. zasięgu, 5,77 mln odsłon oraz minutę i 53 sekund średniego czasu korzystania (28,2, 58,7 i 34,3 proc. w dół).
Na TVN.pl i Antyradio.pl rok temu w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wyodrębnionych sekcji o filmach i serialach. Natomiast pozostałe witryny osiągnęły duże wzrosty zasięgów i liczby odsłon.
I tak Superseriale.se.pl zyskały 1,53 pkt proc. zasięgu, 5,52 mln odsłon oraz 3 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (to 33,1, 50,2 i 42,3 proc. w górę), Światseriali.interia.pl - 2,23 pkt proc. zasięgu i 4,36 mln odsłon (34,8 i 25,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o 2 minuty i 15 sekund (21,8 proc.), a Cinema na Eska.pl - 2,36 pkt proc. zasięgu i 2,27 mln odsłon (80,8 i 172,8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o 8 minut i 6 sekund (86,9 proc.).
W przypadku naEkranie.pl zasięg zwiększył się o 1,56 pkt proc. (czyli 50,8 proc.), a liczba odsłon o 64,1 tys. (1,5 proc.).
Film.interia.pl osiągnęła wzrost o 1,15 pkt proc. zasięgu, 332,7 tys. odsłon i 24 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (21,1, 4,9 i 7,1 proc. w górę), a Rozrywka na Spidersweb.pl - 1,52 pkt proc. zasięgu, 1,16 mln odsłon oraz 7 sekund średniego czasu korzystania (85,9, 124,4 i 7,7 proc. w górę).
Dołącz do dyskusji: Filmweb liderem z wielką przewagą. W górę serwisy Interii i naEkranie.pl, w dół Onetu i WP (serwisy o filmach i serialach)