Duże wzrosty oglądalności programów informacyjnych. Liderem „Fakty” - „Teleexpress” zyskał 920 tys. widzów, „Wiadomości” - 800 tys.
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w marcu br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Teleexpress” pokazywany w TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” TVN i TVN24 BiS w marcu 2020 roku oglądało średnio 3,65 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 24,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 12,54 proc. widzów, czyli 407 tys. oglądających, a jego udział spadł z 22,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 3,25 mln widzów, a w TVN24 BiS - 401 tys.
W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Przez najbliższe miesiące Adam Pieczyński będzie pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.
„Wiadomości” zyskały 800 tys. widzów
Wiceliderem były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się o 30,10 proc. (828 tys. osób) do 3,58 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,39 proc. do 23,06 proc.
Dziennik ten w TVP1 śledziło 2,62 mln widzów, a w TVP Info było to 958 tys. osób.
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła - o 36,27 proc., czyli o 926 tys. widzów (najbardziej w zestawieniu). W marcu 2020 roku wyniosła 3,48 mln osób (2,39 mln w TVP1 i 1,09 mln w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 29,72 proc. (rok wcześniej było to 24,34 proc.).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,76mln osób, po wzroście o 21 proc. (479 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,36 mln osób, a w Polsacie News było to 400 tys.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 51,01 proc. (największy wzrost w ujęciu procentowym) do 2,29 mln widzów (1,45 mln w Dwójce i 835 tys. w stacji informacyjnej).
Grupa komercyjna dla TVN
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 22,38 proc. do 1,36 mln oglądających.
Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 1,17 mln osób (do góry o 35,55 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (858 tys. widzów; + 35,64 proc.), czwarty był „Teleexpress” (796 tys. widzów; + 44,85 proc.), a piąta - „Panorama” (551 tys. widzów; + 62,70 proc. - największy w zestawieniu).
Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.
Duży spadek oglądalności „wielkiej czwórki” w marcu
Nowym liderem oglądalności w marcu br. była TVP1, która wyprzedziła Polsat. Rekordy wyniki odnotowały TVP Info, TVN24 i Polsat News. W grupie 16-49 liderem był TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Sanatorium miłości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Duże wzrosty oglądalności programów informacyjnych. Liderem „Fakty” - „Teleexpress” zyskał 920 tys. widzów, „Wiadomości” - 800 tys.
Zastanawiające jest, po co to robicie i komu służycie...