Rynek kanałów sportowych wzrósł o 145 proc., TVP Sport najchętniej oglądany
W maju 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Polsat Sport i Eurosport 1. Większość stacji sportowych odnotowała duże wzrosty oglądalności, cały segment w ciągu roku urósł o 145 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział TVP Sport w maju 2021 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 117,85 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął Polsat Sport, którego udział poszedł do góry o 186 proc. do poziomu 0,57 proc.
Podium uzupełnia Eurosport 1, który awansował z dziesiątej pozycji. Wynik stacji maju wyniósł 0,38 proc. Zwiększył się o 866,67 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący 56,16 proc. do 0,03 proc., odnotowała stacja Extreme Sports.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w maju 2021 roku wyniósł 2,58 proc. Względem maja 2020 roku wzrost wyniósł 144,88 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju ub.r.
Motowizja z największym wzrostem w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w maju br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,48 proc., po wzroście o 84,73 proc.
Drugie miejsce zajął Polsat Sport (0,42 proc.; + 304,85 proc.), który wyprzedził Eleven Sports 1 (0,30 proc.; + 131,25 proc.).
W tym ujęciu najwięcej zyskała Motowizja (było to 900 proc. do 0,02 proc. udziału). Z kolei najwięcej w tej grupie stracił Polsat Sport Fight (56,82 proc. do 0,02 proc.).
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,02 proc. (wzrost o 129,51 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek kanałów sportowych wzrósł o 145 proc., TVP Sport najchętniej oglądany