Spada oglądalność Polo TV, ale kanał ten pozostaje liderem wśród kanałów muzycznych (dane za I półrocze)
Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem muzycznym w zeszłym półroczu nadal było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Podium uzupełnia stacja Disco Polo Music, która wyprzedziła 4FunTV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w pierwszym półroczu 2018 roku wyniósł 0,59 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 22,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugie miejsce zajęła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września 2016 roku do 16 maja 2017 roku zastąpiona była przez 8TV. Eska TV w tym czasie dostępna była w Internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja ub.r. przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.
Średni udział naziemnej Eski TV w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,42 proc. Dla porównania 8TV i Eska TV w pierwszym półroczu ub.r. miały średni udział na poziomie 0,33 proc. Z kolei kablowo-satelitarna Eska TV Extra w zeszłym półroczu zanotowała udział na poziomie 0,04 proc. (w dół o 16 proc.).
Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc. (wynik tego kanału względem pierwszego półrocza ub.r. wzrósł o 8,53 proc.).
Na czwarte miejsce spadł kanał 4FunTV. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,13 proc. (spadek o 17,28 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Music HD, który rozpoczął nadawanie 26 maja 2017 roku w miejsce kończącego nadawanie Muzo.tv. Jego średni udział poszedł do góry o 56,25 proc. do 0,03 proc.
Z kolei najbardziej spadł wynik kanału TO!TV - o 76 proc. do 0,01 proc. udziału. Stacja ta spadła z 12. na 16. miejsce.
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w pierwszym półroczu 2018 roku również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 24,01 proc., wyniósł 0,88 proc.
Na drugiej lokacie uplasowała się naziemna Eska TV (do 16 maja br. 8TV), której udział wyniósł 0,82 proc. (wzrost o 60,78 proc.).
Podium uzupełnia kanał 4FunTV (0,31 proc. udziału; spadek o 6,15 proc.).
W czerwcu 2018 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach wiekowych również był kanał Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 26,48 proc. do 0,63 proc., a w 16-49 - o 39,31 proc. do 0,85 proc.
Dołącz do dyskusji: Spada oglądalność Polo TV, ale kanał ten pozostaje liderem wśród kanałów muzycznych (dane za I półrocze)