TVP ABC liderem rynku telewizyjnego wśród dzieci, 0,12 proc. udziału Top Kids Jr
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych we wrześniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Top Kids. Z kolei najwięcej straciła stacja Da Vinci - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem września 2018 roku zmniejszył się o 2,64 proc. i wyniósł 10,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę zajął TVN. Jego udział zmniejszył się o 5,89 proc. do 8,37 proc.
Podium uzupełnia Polsat, którego udział wzrósł o 1,80 proc. do 8,26 proc.
Tuż za podium uplasował się Puls 2. Kanał ten zanotował spadek udziału o 8,86 proc. do 6,24 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Z siódmej na piątą lokatę awansowała TVP2, której udział poszedł do góry o 18,61 proc. do 4,63 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nickelodeon (4,57 proc. udziału; spadek o 28,48 proc.), Nick Jr (3,34 proc. udziału; - 3,94 proc.) i Cartoon Network (3,26 proc. udziału; - 22,63 proc.).
0,05 proc. udziału zanotował Top Kids, którego wynik zwiększył się o 65,52 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.
Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował kanał Da Vinci - było to 46,27 proc. do 0,04 proc.
Nowy kanał Top Kids Jr we wrześniu br. miał 0,12 proc. udziału. Jest to stacja z portfolio MWE Networks, która oficjalnie rozpoczęła nadawanie 29 lipca 2019 roku (testowo 16 kwietnia), a w panelu NAM dostępna jest od 1 września).
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem we wrześniu 2019 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,24 proc. Zmniejszył się on o 3,82 proc.
Drugi był Nickelodeon (0,44 proc.; - 26,96 proc.). Podium uzupełnia Nick Jr, który we wrześniu ub.r. był czwarty (+ 11,27 proc. do 0,39 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem rynku telewizyjnego wśród dzieci, 0,12 proc. udziału Top Kids Jr