„Fakty” liderem oglądalności w październiku, „Wiadomości” z największym wzrostem
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskały „Wiadomości” TVP - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” TVN i TVN24 BiS w październiku 2019 roku oglądało średnio 3,11 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 0,09 proc. widzów, czyli 3 tys. oglądających - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,84 mln widzów, a w TVN24 BiS - 276 tys.
Drugie były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 12,98 proc. (346 tys. osób) do 3,01 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,38 proc. do 20,86 proc.
„Wiadomości” w TVP1 śledziło 2,37 mln widzów, a w TVP Info było to 647 tys. osób.
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 7,44 proc., czyli o 165 tys. widzów. W październiku 2019 roku wyniosła 2,38 mln osób (1,83 mln w TVP1 i 545 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 25,83 proc. (rok wcześniej było to 24,11 proc.).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia tego dziennika wyniosła 2,25 mln osób, po wzroście o 3,77 proc. (82 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,04 mln osób, a w Polsacie News było to 210 tys.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 8,52 proc. do 1,57 mln widzów (1,11 mln w Dwójce i 459 tys. w stacji informacyjnej).
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w październiku 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 0,11 proc. do 1,13 mln oglądających. Jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 892 tys. osób (do góry o 2,59 proc. - jedyny spadek w zestawieniu). Podium uzupełniają „Wiadomości” (677 tys. widzów; + 12,24 proc.).
Czwarty był „Teleexpress” (558 tys. widzów; + 33,01 proc. - największy wzrost w zestawieniu), a piąta - „Panorama” (350 tys. widzów; + 20,41 proc.).
Jarosław Olechowski: zmiany sposobu prezentowania informacji
- Już od kilku miesięcy obserwujemy systematyczny wzrost oglądalności programów informacyjnych Telewizji Polskiej oraz TVP Info. Wynika to głównie ze zmiany sposobu prezentowania informacji oraz zmiany filozofii przygotowywania relacji reporterskich. Zabieramy naszych Widzów do epicentrum wydarzeń, niezależnie od tego pod jaką szerokością geograficzną mają miejsce. Zwiększyliśmy tempo narracji, materiały reporterskie są krótsze i dzięki temu możemy przekazać więcej informacji. Postawiliśmy też na relacje na żywo. W TVP Info z sukcesem wprowadziliśmy nowe programy takie jak „Jedziemy” czy „O tym się mówi”. Ogromne znaczenie ma również skok technologiczny. „Wiadomości” oraz TVP Info dysponują supernowoczesnymi studiami. Zainwestowaliśmy też w nowy sprzęt telewizyjny, na przykład najnowocześniejszy w Polsce newsowy wóz satelitarny. Widzowie docenili zmiany wprowadzone w programach produkowanych przez Telewizyjną Agencję Informacyjną. Szczególnie cieszy nas wzrost udziałów w segmentach rynku, w których dotąd dominowała nasza konkurencja. To oznacza, że stale zyskujemy nowych widzów. Będziemy kontynuowali tę strategię - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Olechowski informuje, że w najbliższych miesiącach uruchomimy nowy centralny newsroom TVP Info, który „da dziennikarzom nowe możliwości prezentowania informacji oraz przygotowywania programów publicystycznych”. - Dla naszych widzów mamy też kilka niespodzianek. Pierwsze szczegóły zdradzimy już w najbliższych dniach - dodaje.
Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem oglądalności w październiku, „Wiadomości” z największym wzrostem
PS. Wiadomości trochę zelżały po wyborach, ale za to Fakty są coraz mocniejsze.