SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ofensywa supermarketów Stokrotka. W przyszłym roku rusza franczyza

Supermarkety Stokrotka zapowiadają rozbudowę sieci. Około 15 lokalizacji ma powstać w tym roku, a w przyszłym 30 kolejnych. Ponadto Stokrotka chce uruchomić sieć franczyzową i rywalizować z największymi dyskontami.

– Planujemy zwiększanie sprzedaży z istniejących lokalizacji poprzez sprzedaż większej liczby artykułów temu samemu klientowi oraz przyciągnięcie nowych konsumentów. W tym roku deklarowaliśmy uruchomienie około 15 lokalizacji. Będziemy bardzo bliscy tej liczby – podkreśla Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki.

W przyszłym roku sieć planuje uruchomić 30 sklepów własnych oraz dodatkowo placówki w modelu franczyzowym. Rocznie sieć chce pozyskiwać nawet kilkadziesiąt placówek franczyzowych.

Nowe sklepy Stokrotki mają powstawać przede wszystkim w większych miastach, w których liczba mieszkańców szybko rośnie.

 – Chcielibyśmy być tam, gdzie pojawia się konsument, a konsumenci dziś migrują z mniejszych miejscowości do większych skupisk, które oferują im więcej możliwości zarabiania, rozwijania się. W Warszawie w ciągu roku przybyło ostatnio oficjalnie 20 tys. mieszkańców, a nieoficjalnie 5 razy więcej. To jest więc miejsce, gdzie supermarkety mogą zdobywać nowego klienta i się rozwijać – mówi Kalinowski.

Nowe supermarkety Stokrotki powstają w oparciu o wynajmowane powierzchnie, więc rozwój nie jest bardzo kosztowny. Sieć rezerwuje również środki na dostosowanie punktów w sieci franczyzowej do standardów Stokrotki. Jak podkreśla Kalinowski, klienci muszą otrzymać dokładnie taki sam komfort obsługi oraz ofertę w punktach własnych oraz franczyzowych.

Rozwój sieci supermarketów ma pozwolić na nawiązanie walki z dyskontami. Kalinowski przyznaje, że dwie największe sieci wielkopowierzchniowych dyskontów dominują na rynku, ale wynika to z tego, że rynek supermarketów jest bardziej rozdrobniony.

 – Supermarkety są dzisiaj bardziej podzielone, jeszcze nieskonsolidowane, więc to nie wygląda może tak imponująco, gdy Stokrotka mówi o 30 lokalizacjach plus franczyza, co łącznie nam da około 50 lokalizacji, ale jak się zsumuje nasze plany rozwoju i plany rozwoju pozostałych sieci supermarketów, to nagle okaże się, że te supermarkety wcale nie chcą ustępować dyskontom – zauważa Kalinowski.

Poza nowymi placówkami Stokrotka rozwija się również poprzez własną sieć logistyczną. W ramach usprawniania dystrybucji, Stokrotka ma pod Warszawą nowoczesne centrum o powierzchni 30 tys. mkw. oraz osiem mniejszych tzw. cross-docków, czyli magazynów przeładunkowych, w całym kraju.

 – Zatrudnienie się zwiększyło o ten personel, który pojawił się w naszych służbach logistycznych, natomiast sama logistyka dla sieci ma istotne znaczenie. Przede wszystkim daje nam gwarancję wyższej jakości i świeżości produktów, które oferujemy w sklepie. Poprzez nasz własny system i kontrolę wielowymiarową jakości i świeżości produktów, dajemy absolutną gwarancję tego, że to, co z naszego magazynu centralnego dociera na sklep, jest produktem pierwszej jakości – podkreśla Kalinowski.

Sieć planuje zakończenie tego procesu w ciągu kilku tygodni. W przyszłości Stokrotka nie wyklucza także rozwoju w obszarze e-handlu, ale jak podkreśla prezes sieci, nie stanie się to jeszcze w najbliższym czasie.

Dołącz do dyskusji: Ofensywa supermarketów Stokrotka. W przyszłym roku rusza franczyza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl