Ofensywa portalu Gazeta.pl
9 października portal 'Gazeta.pl' zyskał nowy wygląd strony głównej oraz przejrzysty interfejs. Planowane jest odswiezenie serwisu Gazetawyborcza.pl.
„Strona główna jest odmłodzona, lżejsza, intensywniejsza kolorystycznie. Głównym założeniem zmian jest oddzieleni serwisu „Gazeta.pl” od części informacji dostępnych również w „Gazecie Wyborczej”, pokazanie, że portal to nie tylko ogólnopolski tytuł informacyjny, jak w głównej mierze jest dziś postrzegany” – powiedział Tomasz Józefacki, nowy dyrektor pionu Internet Agory SA.
To pierwszy krok „Gazety.pl”, która pracuje nad uruchomieniem nowego serwisu internetowego „Gazety Wyborczej” – „Gazetawyborcza.pl”. Nowością będzie całkowita zmiana nawigacji i struktury oraz wprowadzenie nowych interaktywnych narzędzi. „Gazetawyborcza.pl” będzie redagowana przez specjalny zespół, oddzielny od redakcji portalu.
Codziennie rano będzie można kupić w serwisie e-wydanie „Gazety Wyborczej”. Reklama w serwisie będzie sprzedawana jako oddzielny produkt. W najbliższym czasie mają być znane szczegóły projektu.
Jeżeli chodzi o „Gazetę.pl” uelastyczniono jej ofertę reklamową. Nowością jest możliwość targetowania demograficznego, np. według wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań odbiorcy. „Gazeta.pl” rozwija również sprzedaż branżową i lokalną. Reklamy sprzedawane będą przy treściach multimedialnych, pojawiły się także nowe formy reklamowe, m. in. long-button w serwisie Sport. W chwili obecnej portal posiada około 8-9% wszystkich wydatków na reklamę internetową.
Według badania Megapanel, 59,6% użytkowników portalu to osoby w wieku 24 lata lub więcej. Użytkownicy portalu to z reguły ludzie z wyższym wykształceniem i ponadprzeciętnymi zarobkami.
„Gazeta.pl” powstała w 2001 roku. Wcześniej w 1995 roku została uruchomiona witryna „Gazety Wyborczej”. Obecnie nad portalem pracuje ponad 100 osób. Oprócz usług internetowych, takich jak poczta, fora dyskusyjne, blogi, jest tam kilkadziesiąt serwisów informacyjnych i tematycznych, w większości budowanych wspólnie z mediami Agory.
W lipcu br. zasięg portalu „Gazeta.pl” w polskim internecie wynosił 34,62%, zaś liczba jego użytkowników osiągnęła poziom 4 mln 369 tys. i była o 35% wyższa niż w grudniu 2005. Liczba odsłon wyniosła w lipcu 333 mln (wzrost o 18% od grudnia 2005).
„Gazeta.pl” w lipcu 2006 była ósmą witryną pod względem liczby użytkowników i zasięgu w polskim internecie.
„Jesteśmy mocni w słowie pisanym. Wiedzą o tym nasi użytkownicy. To główny magnes, jaki ich przyciąga na stronę. W tekstach brakuje nam plików wideo, ale pracujemy i nad tą stroną serwisu. Już teraz przy niektórych informacjach można znaleźć jej wersję wizualną. W przygotowaniu jest specjalne studio nagraniowe i realizatorskie” – mówi dalej Tomasz Józefacki.
W kategorii serwisów informacyjnych „Gazeta.pl” zajmowała czwarte miejsce z 2,2 mln użytkowników w lipcu 2006, a wśród serwisów poświęconych pracy od stycznia do lipca 2006 drugą pozycję.
„Wykorzystujemy na tym polu pozycję „Gazety Wyborczej”, która w tym momencie jest drugim najpopularniejszym serwisem internetowy poświęconym pracy, a pierwszym, jeżeli chodzi o liczbę odsłon po „Pracuj.pl”.
Wśród serwisów sportowych od stycznia 2006 do lipca 2006 utrzymuje się na czwartej pozycji pod względem liczby użytkowników.
„Od mundialu ten dział prezentujemy w nieco innej lżejszej formie. Pojawił się dział „Z czuba”, gdzie nasi dziennikarze podają informacje sportowe z obowiązującym humorem. Ta formuła zdała egzamin, dlatego zamierzamy iść w tym kierunku” – komentuje Józefacki.
W kategorii styl życia (moda, zdrowie, rodzina, uroda) ma piąte miejsce, a wśród serwisów biznesowych znajduje się na szóstej pozycji.
Portal chce dalej rozwijać nowy społecznościowy serwis „Dwukropek.pl”. Jego zasięg po pierwszym miesiącu jest, jak mówią władze, zadowalający. Zarejestrowanych jest ok. 50 tys. użytkowników.
„Gazeta.pl” zaczyna także aktywnie działać w obszarze kontentu mobilnego. Najnowszym przedsięwzięciem było stworzenie serwisu WAP Formuły 1 przygotowanego dla Orange.
Rezygnuje natomiast z usługi automatycznego powiadamiania o nowych wiadomościach „Wiadomek” na rzecz kanału RSS.
Działania „Gazety.pl” w najbliższym czasie będą koncentrowały się głównie na poszerzeniu marki i pozyskaniu nowych użytkowników. Zwiększą się nakłady na reklamę. Prowadzone będą prace nad poszerzeniem zasięgu, dalszym rozwojem społeczności, wprowadzaniem nowych serwisów i usług. Planowane jest pozyskanie młodszych użytkowników w wieku powyżej 15 lat.
***
Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet Agory SA
Pracę w Agorze rozpoczął we wrześniu 2004 roku na stanowisku dyrektora ds. oddziałów „Gazety Wyborczej”. W kwietniu 2006 roku objął funkcję dyrektora ds. rozwoju odpowiedzialnego za projekty technologiczne i biznesowe w wydawnictwie „Gazety Wyborczej”. Od czerwca 2006 roku pełni funkcję dyrektora pionu Internet Agory.
Do końca sierpnia 2004 roku związany był z „The New York Times”, w którym w pracował na stanowisku kierownika działu marketingu i był odpowiedzialny za promocję portalu NYTimes.com. W 2002 roku został kierownikiem rozwoju i strategii działów tematycznych Biznesu i Technologii portalu NYTimes.com.
Od 2002 roku prowadzi cykl gościnnych wykładów poświęconych modelom i strategii biznesowej na New York University, w ramach zajęć MBA.
Tomasz Józefacki urodził się w 1973 roku. Jest absolwentem japonistyki University of Maryland College Park oraz Marketingu i Biznesu Międzynarodowego Stern School of Business New York University (dyplom z wyróżnieniem). Na tej samej uczelni w 2002 roku ukończył studia MBA. Jest członkiem Nowojorskiego Klubu Reklamy i Instytutu Japonistyki w Nowym Jorku.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa portalu Gazeta.pl