„Odbólatory” - słowa bez bólu w kampanii Ibupromu
W internecie i na outdoorze ruszyła kampania reklamowa preparatu Ibuprom (produkowanego przez USP Zdrowie) pod nazwą „Odbólatory”. Za realizację akcji odpowiadają agencja 2012 i Mets (należący do MEC).
W ramach działań promujących powstał serwis niemabolu.pl. Komunikacja jest zbudowana na podstawie zabawnej gry słownej wykorzystującej słowa zawierające ,,ból” w treści. Dzięki Ibupromowi ból znika i słowa wracają do swoich pierwotnych treści co pokazuje kampania, np. „Bólmistrz bez bólu to burmistrz”.
Działania oparte są na animowanych bannerach, dedykowanej stronie internetowej niemabolu.pl oraz dzięki sponsoringowi kontekstowemu na serwisach tematycznych. Dodatkowo na stronie niemabolu.pl prowadzony jest konkurs z nagrodami. W ramach zadania konkursowego należy wymyślać własne słowa „bez bólu”, które zostaną wykorzystane w dalszym ciągu kampanii.
Równolegle w największych miastach Polski pojawiły się citylighty i billboardy z kreacjami nowej kampanii dla marki Ibuprom. Są to projekty kontekstowe - komunikacja jest zbudowana na podstawie rozwiązań kontekstowych związanych z dzielnicami lub szczególnie rozpoznawalnymi punktami w danym mieście. Kluczową rolę pełnią hasła, które w zabawny i chwytliwy sposób nawiązują do miejsca i głównej idei mówiącej o tym, że Ibuprom zdecydowanie zwalcza ból (np. „Ból tu nie gra roli”, „Ursus silniejszy od bólu”, „Ból spóźnił się na start”, „Widzew wygrywa z bólem”, „Ból osowiał”, „Ból pogoniony ze Szczecina” itp..).
Łącznie przygotowano 53 różne reklamy dla takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Szczecin, Łódź, Kraków, Lublin, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Toruń, Chorzów, Bytom, Rybnik, Katowice, Wodzisław Śląski, Piekary Śląskie, Gliwice, Zabrze, Dąbrowa Górnicza, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Tychy.
Kreacje kampanii przygotowała agencja 2012 wraz z działem marketingu USP Zdrowie, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Mets, należący do grupy MEC.
Dołącz do dyskusji: „Odbólatory” - słowa bez bólu w kampanii Ibupromu