Obawy o bezpieczeństwo największą barierą rozwoju bankowości mobilnej
Korzystanie z bankowości za pośrednictwem urządzeń mobilnych staje się coraz popularniejsze na całym świecie. Istnieją jednak pewne zagrożenia, głównie związane z bezpieczeństwem, które mogą zagrozić jej rozwojowi - wynika z badania Nielsena.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 47 proc. konsumentów na świecie sprawdziło na swoim urządzeniu mobilnym stan konta bankowego lub ostatnią transakcję.
Jeśli chodzi o bariery dla mobilnej bankowości, badani nie zamierzający z niej korzystać najczęściej wskazywali, że mają obawy o bezpieczeństwo (53 proc.). Poza tym 31 proc. preferuje tradycyjne placówki bankowe, a 28 proc. po prostu nie potrzebuje tego typu usługi. Podobne tendencje zaobserwowano w każdym z regionów świata, a także w przypadku każdej z badanych grup wiekowych.
Badanych posiadających mobilne urządzenia z dostępem do internetu zapytano także o funkcje, jakie chcieliby widzieć w przyszłych aplikacjach mobilnej bankowości. Najczęściej wymieniane - odpowiednio przez 41 proc. i 39 proc. respondentów na świecie - były rozpoznawanie twarzy oraz technologia skanowania i deponowania czeków. Szczególnie pożądane były te funkcje w regionie Azji i Pacyfiku, podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej zanotowano wskaźniki poniżej globalnej średniej.
Poza tym 37 proc. badanych na świecie chciałoby mieć możliwość transferowania pieniędzy na inne konta / innym osobom. Na tą funkcję wskazało 44 proc. respondentów z regionu Bliskiego Wschodu i Afryki, którzy ponadto częściej niż średnia globalna - razem z badanymi z regionu Azji i Pacyfiku (40 proc.) i Ameryki Łacińskiej (38 proc.) - wskazywali na możliwość komunikowania się z bankiem w social media poprzez mobilną aplikację.
Z badania wynika również, że "Millenialsi" ponad dwa razy częściej niż tzw. "Baby Boomers" (50-64 lata) i "Silent Generation" (65+) twierdzą, że mogliby korzystać z usług wyłącznie mobilnego banku. Taka wyłącznie mobilna bankowość największą popularnością cieszy się w Indiach (46 proc.), Indonezji (37 proc.), Meksyku (34 proc.) i Turcji (34 proc.).
Badanie "Nielsen Mobile Shopping, Banking and Payment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.
Dołącz do dyskusji: Obawy o bezpieczeństwo największą barierą rozwoju bankowości mobilnej