SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowatorska kampania NiQuitin

Nowy reality show w największych stacjach telewizyjnych.

Od grudnia w TVP, Polsacie i TVN ruszył nowy reality show „Rzuciłam, bo przykleiłam”. „Serial” pokazuje rzucanie palenia na żywo i jest inspirowany pomysłem Reality Quitting, który w 2004 roku w Wielkiej Brytanii zachęcił tysiące ludzi do podjęcia decyzji o rzuceniu palenia.

Prowadzona w ten sposób kampania polega na pokazaniu autentycznych  przeżyć osoby rzucającej palenie za pomocą 10 tygodniowej Nikotynowej Terapii Zastępczej - plastrów NiQuitin. Do programu  zostały zaproszone palaczki,  które rzucały palenie za pomocą plastrów NiQuitin i przez 10 tygodni nagrywały swoje przeżycia. Na koniec wybrano jedną Panią, której pamiętnik – rejestrowany dzień po dniu -  pokazywany będzie w telewizji, na stronach internetowych i w radio.  Polską twarzą  reality show została Beata Babek, 32 letnia mama rocznego Jasia, która przez 12 lat paliła. Beata nie jest aktorką, nie gra. Jest sobą i opowiada o swoich autentycznych przeżyciach. Pokazuje, jak się motywować, jak przetrwać kryzys, jak sobie pomóc. Kamera towarzyszy Beacie od rana, do nocy. My zaś, do końca stycznia będziemy mogli oglądać 30 sek. odcinki pamiętnika ( pokazuje drogę Beaty od nałogu do wolności od niego) emitowane m.in. przy najpopularniejszych serialach: w czwartki po „Klanie” i w czasie „Gotowe na wszystko”, w niedziele po „Na dobre i na złe” i w trakcie „Magdy M”, w poniedziałki przed „Kulisami M jak miłość”

Polska jest jedynym krajem, w którym wystąpi nie tylko świetna osobowość, ale będzie pokazana niesamowita relacja matki z dzieckiem. Beata  rzuca palenie  przede wszystkim dla swojego synka Jasia -  twierdzi Anna Dębińska, opiekun marki NiQuitin. -  Również tylko w Polsce całość kampanii będzie reklamowana jako kilkuodcinkowy serial w gazetach telewizyjnych.

Media plan kampanii przygotował Uniwersal McCan, który oprócz spotów pozycjonowanych w porach najpopularniejszych seriali zaplanował również spoty pakietowe oraz kampanię radiową, która wzmacniać będzie przekaz w dni bez TV. Kolejne odcinki „serialu” zostaną zapowiedziane (jakże by inaczej!) w gazetach telewizyjnych.

Kampania została zrealizowana przez Agencję Reklamową WCRS, natomiast w Polsce wykonana w całości przez Restaurant Films, gdzie liderem projekty był Adrian Ciągliński.

Działania public relations powierzone zostały krakowskiej agencji Open Media, która rozpoczęła kampanię od przesłania do dziennikarzy materiałów prasowych zawierających osobisty list Beaty, szczegóły dot. kampanii i kuracji plastrami NiQuitin, a także „Prezent od życia”. Tak nazwano przesyłkę zawierającą  - podobnie do kalendarza adwentowego – 10 odsłon (tyle tygodni trwa terapia plastrami NiQuitin) z upominkami symbolizującymi korzyści wynikające z rzucenia palenia, np. powracający zmysł smaku i powonienia, gładszą skórę, zdrowsze płuca, mocniejsze serce (symbolizowane przez dzwonek), czy dłuższe życie (żółw). W ramach działań PR, zarówno w prasie ogólnopolskiej, jak i regionalnej prowadzone są konkursy , a osoby biorące w nich udział i deklarujące chęć rzucenia palenia mogą również otrzymać własne „prezenty od życia”.

Strone www dedykowaną nowej kampanii stworzyła agencja interaktywna OS3 multimedia.

Inspiracją zarówno polskiej edycji kampanii, jak i tych, odbywających się w innych krajach są dane wskazujące na to, że średnio ok. 70% palaczy co roku deklaruje chęć rzucenia palenia. Niestety, tylko 3% udaje się to zrobić, jeśli zdają się wyłącznie na silna wolę... .

Dołącz do dyskusji: Nowatorska kampania NiQuitin

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl