Nowa strategia "Super Expressu"
"Super Express" zamierz ruszyć do ostrej walki z "Faktem" w 2004 roku
Media Express, właściciel dziennika, zapowiada wprowadzenie nowego dodatku warszawskiego, wspólnej oferty reklamowej z Eską oraz współpracę z tygodnikiem "Wprost" i wydawnictwem Grüner + Jahr. Dodatkowo wydawca zamierz zwiększyć wydatki na promocję gazety, loterie i upominki dla czytelników.
W I kwartale 2004 r. pojawi codzienny dodatek warszawski "Twoje miasto Warszawa". Wydawca chce w ten sposób zwiększyć swą skuteczność na stołecznym rynku, najbardziej atrakcyjnym dla reklamodawców, gdzie sprzedaje się ok. 30 proc. nakładu "SE".
Wspólne akcje marketingowe "Super Express" będzie przygotowywał z tygodnikiem "Wprost" (wkładki tematyczne, np. z okazji olimpiady w Atenach), spółką Gruner+Jahr wydającą m.in. "Glamour", "National Geographic" i "Claudię" (wkładki reklamowe i katalogi). Reklamowo MediaExpress, wydawca "SuperExpressu" będzie korzystał ze związków z siecią rozgłośni Radia Eska (właściciel Eski, grupa ZPR ma 50 proc. udziałów w MediaExpress). Oprócz radia reklamy gazety będą pojawiać się w telewizji i na billboardach.
"SE" zamierza walczyć nie tylko promocyjnie. Naczelny Mariusz Ziomecki zapowiedział "wzmacnianie najmocniejszych stron gazety", a za takie uważa: wydanie piątkowe, jedynkę i dział stołeczny. Ten ostatni ma zostać od nowego roku rozbudowany i będzie się ukazywać przez wszystkie dni tygodnia jako osobna wkładka. Ziomecki pokazał ile warta jest dobra pierwsza strona: kiedy znalazły się na niej "kurwiki" w oczach posłanki Samoobrony Renaty Beger, sprzedaż "SE" wzrosła aż o rekordowe 63 tys. egzemplarzy.
Wg danych ZKDP w październiku średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 340 tys. egz a "Super Expressu" 297,6 tys. egz.
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia "Super Expressu"