Nowa strategia Próchnika zakłada przejęcia, ok. 80 mln zł przychodów w 2010 r.
Zarząd spółki odzieżowej Próchnik przyjął strategię rozwoju na lata 2010-2012, która zakłada m.in. przejęcie 1 lub 2 spółek z segmentu odzieży damskiej, otwarcie 15 nowych salonów firmowych, w tym 3 na Litwie. Spółka liczy, że przychody wypracowane przez obie marki - nową i istniejącą - sięgną ok. 80 mln zł w 2010 roku i ok. 100 mln zł w następnym roku, poinformował Próchnik w komunikacie.
"Głównym celem strategicznym spółki jest umacnianie pozycji na polskim rynku odzieżowym oraz otwieranie salonów na rynkach państw ościennych"- podał Próchnik w komunikacie. Cel ten ma być realizowany poprzez rozwój własnej sieci dystrybucji, przejęcie jednej lub dwóch spółek z segmentu odzieży damskiej oraz poszerzenie rynku zbytu poprzez ekspansję na rynek wschodni, a także wzbogaceniu asortymentu o nowe produkty, m.in. kosmetyki i galanterię skórzaną.
Spółka planuje przejęcie przedsiębiorstwa z segmentu odzieży damskiej, które ma rozbudowaną sieć dystrybucji oraz rozpoznawalną markę i stanowiłaby uzupełnienie oferty marki odzieży męskiej. Próchnik zakłada też możliwość przejęcia dodatkowo drugiej marki damskiej sprzedającej produkty z wyższej półki.
"Przychody generowane dzięki marce Próchnik oraz przejętej marce odzieży damskiej pozwoliłyby spółce w przyszłym roku wygenerować około 80 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz ok. 100 mln zł przychodów w 20011 r." - czytamy w komunikacie.
W ofercie obu segmentów pojawią się nowe kategorie produktów - kosmetyki - perfumy, wody toaletowe, wody po goleniu, kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz galanteria - buty, paski, kapelusze, rękawiczki oraz torby, co pozwoli to zwiększyć przychody i zakres działania firmy.
Próchnik zakłada uruchomienie 15 nowych własnych salonów firmowych w dużych miastach, w tym trzech na Litwie (Wilno, Kłajpeda i Kowno). Od 2005 są one najważniejszym kanałem dystrybucji.
W 2010 roku spółka zamierza otworzyć 7 nowych salonów, zaś 8 w kolejnym roku. Nowe sklepy zlokalizowane będą przede wszystkim w istniejących już galeriach handlowych dzięki czemu koszt ich otwarcia będzie niższy. Planowane średnie nakłady inwestycyjne na uruchomienie jednego sklepu o średniej powierzchni 129 m2 sięgają ok. 222 tys. zł.
"Na otwarcie piętnastu nowych salonów spółka zamierza przeznaczyć środki pozyskane z publicznej emisji akcji serii H wysokości 3,5 mln zł. Pozostałe środki przeznaczy na zasilenie kapitału obrotowego, dzięki czemu możliwe będzie zatowarowanie nowych salonów firmowych'- podano w komunikacie.
"Celem rozszerzenie własnej sieci salonów firmowych jest uzyskanie dwukrotnego wzrostu przychodów ze sprzedaży do końca 2011 r."- czytamy dalej.
Próchnik posiada łącznie 21 punktów sprzedaży detalicznej, w tym: 12 salonów firmowych, 7 salonów firmowych wyprzedażowych oraz 2 sklepy partnerskie
Strategia Próchnika zakłada także nawiązanie w 2010 roku współpracy z firmą z Rosji, która obecnie dociera do ok. 80 mln klientów i 150 hurtowni. Współpraca ta będzie początkiem tworzenia firmowej sieci w Rosji, obecnie bowiem jedynym kanałem sprzedaży na rynku zagranicznym są sklepy obce. Sklepy firmowe poza granicami kraju w pierwszej kolejności powstaną na Litwie (na Ukrainie spółka posiada spółkę zależną poprzez którą prowadzi sprzedaż.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku Próchnik miał 1,45 mln zł straty netto wobec 1,39 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 21,68 mln zł wobec 26,49 mln zł. (isb)
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia Próchnika zakłada przejęcia, ok. 80 mln zł przychodów w 2010 r.