Nowa kampania Philipsa
Philips na ławkach i stojakach rowerowych Clear Channel Poland oraz citylightach
Clear Channel Poland realizuje miesięczną kampanię outdoorową nowego produktu firmy Philips - przenośnego odtwarzacza audio HDD060. Kampania ruszyła na początku maja i objęła swoim zasięgiem 5 głównych miast w Polsce. Wykorzystano w niej ponad 400 powierzchni citylightów oraz ławek i stojaków rowerowych - niestandardowych nośników reklamowych Clear Channel Poland zlokalizowanych na uczelniach wyższych.
Odbiorcami kampanii są osoby w wieku 15 - 25 lat. Szeroki zasięg kampanii zapewniają citylighty, szczególnie skuteczne jeśli chodzi o komunikację z aktywnymi, mobilnymi grupami konsumentów. Jednoczesne wykorzystanie przez Philipsa niestandardowych nośników zlokalizowanych na uczelniach to sposób na bezpośredni i efektywny kontakt z grupą docelową, którą stanowią uczniowie i studenci, charakteryzujący się zwykle sceptycznym nastawieniem do tradycyjnej reklamy.
- Przeprowadzone w grudniu 2001 r. przez niezależny Instytut Badawczy Mareco Polska badanie efektywności pierwszej kampanii zrealizowanej przy wykorzystaniu ławek i stojaków, wykazało bardzo wysoką jej rozpoznawalność - na poziomie bliskim 80% (przy średniej dla tradycyjnych kampanii outdoorowych 37%* ). Badanie wykazało również, że wykorzystanie niestandardowej formy, połączone z dowcipnym sloganem reklamowym, zaowocowało dużą akceptację reklamy umieszczonej na ławkach i stojakach oraz budowało pozytywny wizerunek reklamowanego produktu - marka postrzegana była jako: radosna, modna, aktywna, przeznaczona dla ludzi młodych. - wyjaśnia Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
Sieć ławek i stojaków rowerowych Clear Channel Poland powstała we wrześniu 2002r. w odpowiedzi na potrzebę jednego z klientów, firmy PTK Centertel. Do standardowej oferty Clear Channel Poland została wprowadzona we wrześniu ub. r. Do tej pory reklamowali się na niej m.in.: Idea POP, Nokia, KitKat.
Sieć na uczelniach obejmuje: 614 ławek i 157 stojaków na rowery umieszczonych na terenie 37 szkół wyższych i 33 średnich w 11 największych miastach Polski. Trafia do blisko pół miliona uczniów i studentów (15-25 lat), którzy stanowią atrakcyjną dla reklamodawców grupę odbiorców, a jednocześnie bardzo aktywną, mobilną i trudno osiągalną za pośrednictwem standardowych mediów. Atutem sieci Clear Channel jest nie tylko lokalizacja, ale także zastosowanie niestandardowej formy przekazu w postaci nośników stanowiących integralną część obiektów funkcjonalnych jakimi są ławki oraz stojaki rowerowe. Młodzi odbiorcy zdecydowanie lepiej akceptują komunikaty adresowane do nich w sposób niestandardowy i zaskakujący.
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania Philipsa