Nokia i SonyEricsson najbardziej multimedialnymi telefonami wPolsce
Użytkownicy telefonów komórkowych marki Nokia i SonyEricssonnajczęściej pobierają na nie materiały multimedialne - wynika zraportu opracowanego przez Telecom Media. Najwięcej multimediówściągają na swoje komórki klienci Plusa i Orange, osoby między 20 a30 rokiem życia oraz mieszkańcy wsi i małych miast.
Ponad jedna trzecia materiałów multimedialnych, z którychkorzystają użytkownicy urządzeń przenośnych w naszym kraju,pobierana jest na telefony Nokii. Z kolei aparaty markiSonyEricsson służą w tym celu co czwartemu Polakowi. 15 proc.multimediów ściągają użytkownicy telefonów Samsung, a 7 proc. -Motoroli.
Natomiast wśród sieci komórkowych najliczniejszą grupę osóbkorzystających z rozrywkowych materiałów multimedialnych stanowiąklienci Plusa (40 proc.) i Orange (35 proc.). Nieco mniejmiłośników multimediów na komórki jest wśród abonentów Ery (22proc.), natomiast zdecydowanie najmniej w gronie klientów Play (3proc.).
Najczęściej gry, tapety i inne treści tego typu ściągają naswoje telefony osób między 20 a 30 rokiem życia (39 proc). Z koleico piąty zwolennik takich materiałów ma od 15 do 10 lat. Natomiastnajmniej osób korzystających z multimediów dostępnych na komórkęjest wśród najstarszych - powyżej 40. roku życia (6 proc.) inajmłodszych - poniżej 10 lat (2 proc.). Ten typ rozrywki preferujenieco więcej mężczyzn (54 proc.) niż kobiet.
Co trzeci Polak pobierający treści multimedialne na swój telefonkomórkowy mieszka na wsi lub w małym mieście (do 50 tys. osób). Zkolei najmniej zwolenników tego typu rozrywek jest wśród osób zdużych (od 100 do 500 tys. mieszkańców)i wielkich (powyżej 500 tys.mieszkańców) miast - po 10 proc.
Raport "Mobile Multimedia 2008" został opracowany przez TelecomMedia na podstawie badania przeprowadzonego od stycznia do marcatego roku na reprezentatywnej grupie 32 tys. użytkownikówpobierających treści multimedialne na swoje telefony komórkowe.
Dołącz do dyskusji: Nokia i SonyEricsson najbardziej multimedialnymi telefonami wPolsce