Noble Bank rozwija ofertę dla msp; zaoferuje karty w Open Finance
Noble Bank chce w ciągu roku obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów(C/I) grupy do poziomu poniżej 40%. We wrześniu ruszy spółkafaktoringowa Introfaktor, miesiąc później bank rozpocznie sprzedażkart kredytowych poprzez sieć Open Finance, wkrótce ruszy takżesprzedaż kredytów dla małych i średnich firm pod marką Introbank,poinformowali przedstawiciele Noble Banku w środę.
Introbank - specjalistyczny oddział Noble Banku do obsługimikro, małych i średnich firm oraz jednostek samorząduterytorialnego - rozpoczął już działalność operacyjną. Do końcaroku klientów będzie obsługiwać 100 mobilnych doradców, a wprzyszłym roku ich liczba się podwoi.
"Zaoferujemy tym klientom portfel usług depozytowych ikredytowych. To kolejna nisza, którą staramy się zapełnić" -powiedział członek zarządu Krzysztof Spyra dziennikarzom.
We wrześniu operacyjnie wystartuje Introfaktor, spółka zależnaspecjalizująca się w factoringu. W październiku zaś oddziały OpenFinance rozpoczną sprzedaż kart kredytowych pod nazwą "keep itsimple".
"Chcemy zawalczyć o rynek kart masowych. W Open Financeobsługiwanych jest 10-12 tys. klientów, do tej grupy chcemydotrzeć. To będzie karta bez nazwy banku, do codziennych płatności.W II kwartale 2009 roku wyjdziemy z tą ofertą do innych sieci"-powiedział prezes Noble Banku Jarosław Augustyniak.
W II kw. zysk netto Noble Banku wyniósł 31,6 mln zł i był wyższypo 33% w porównaniu z II kw. 2007 r. Zysk Open Finance wzrósł w tymczasie o 69% do 8,6 mln zł, a zysk Noble Funds TFI zwiększył się wII kw. o 32% r/r do 3,4 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł 40,9 mlnzł i był wyższy o 32% w porównaniu z II kw. 2007 r. W I półroczuzysk sięgnął 78,1 mln zł.
Przychody grupy wzrosły o 70% w skali roku i wyniosły 278,3 mlnzł na koniec czerwca, w tym przychody Noble Bank wyniosły 178 mlnzł, Open Finance 84,6 mln zł, a Noble Funds 15,7 mln zł. Kosztywzrosły o 25% do 38,3 mln zł w II kw., a w półroczu wyniosły 73,4mln zł (wzrost o 26% r/r).
Wskaźnik C/I grupy spadł o 7,1 pkt proc. w ujęciu rocznym do42,1%, a samego Noble Banku - wzrósł o 3,6 pkt proc. do 25,3%.
"Chcemy w ciągu roku zejść z C/I dla grupy do poniżej 40%.Będziemy starać się, aby dla banku nie przekraczał on 30%" -powiedział Augustyniak.
Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE) grupy wyniósł 29,5%, a NobleBanku 23,4% po II kw.
Sprzedaż kredytów hipotecznych wzrosła o 28% r/r do 2,1 mld zł wII kw. Sprzedaż kredytów własnych pod marką Metrobank wyniosła 666mln zł wobec 274 mln zł rok wcześniej, a produktów partnerówzewnętrznych zwiększyła się do 1,41 mld zł wobec 1,34 mld zł rokwcześniej. Wartość portfela kredytów hipotecznych Metrobanku w IIkw. wyniosła 2,0 mld zł.
Sprzedaż produktów inwestycyjnych w grupie wyniosła 987 mln zł wII kw., co oznacza wzrost o 324% w skali roku. Sprzedaż produktówwłasnych sięgnęła 944 mln zł, wobec 104 mln zł rok wcześniej, aproduktów partnerów zewnętrznych spadła do 43 mln zł wobec 129 mlnz rok wcześniej.
"Jesteśmy jednym z liderów sprzedaży w kreacji depozytówstrukturyzowanych, mamy kilka emisji w miesiącu" - powiedziałSpyra.
Wartość aktywów Noble Funds wzrosła o 29% r/r do 936 mln zł w IIkw. W I półroczu wartość aktywów wyniosła 2,1 mld zł, w tym 1,7 mldzł to fundusze detaliczne.
Liczba placówek spółek z grupy Noble sięgnęła 30 na koniecczerwca. Do końca roku powstanie kolejnych 8. Liczba doradcówzwiększyła się do 392 (wzrost o 133 osoby) i wzrośnie o 100kolejnych w tym roku.
Dołącz do dyskusji: Noble Bank rozwija ofertę dla msp; zaoferuje karty w Open Finance