Nivea najczęściej wybieraną marką kosmetyczną
Sięgając po kosmetyki do pielęgnacji włosów, Polacy najczęściej wybierają marki Nivea oraz L’Oréal Elséve. Wśród kosmetyków do pielęgnacji skóry największym zaufaniem darzymy produkty marki Nivea oraz Ziaja, a dokonując wyboru kosmetyków kolorowych/zapachowych skłaniamy się ku markom Nivea oraz Adidas. Zakupy najchętniej robimy w drogeriach Rossmann - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.
W kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji włosów" Złote Godło powędrowało – podobnie jak w ubiegłych latach – do marki Nivea, którą wybrało 12% ankietowanych biorących udział w badaniu. Respondenci w tej kategorii często wymieniali również marki Garnier Fructis (11%) oraz L’Oréal Elséve (niecałe 11%).
Marka L’Oréal Elséve została szczególnie doceniona przez respondentów za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.
Zwycięzcą Złotego Godła w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry" została, po raz piąty w historii badania, marka Nivea, uzyskując 39% głosów. Marka ta zwyciężyła we wszystkich 12 krajach objętych sondażem. Kryształowe Godło otrzymała marka Ziaja wyróżniona przez respondentów za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
Marka Nivea zwyciężyła również w kategorii "Kosmetyk zapachowy/kolorowy" (11%), detronizując zwycięzcę z poprzednich lat – markę Avon (7%). Natomiast marka Adidas, laureat Kryształowego Godła, została doceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.
W kategorii "Pasta do zębów" największym zaufaniem Polaków cieszy się marka Colgate (38%), tegoroczny laureat Złotego Godła. Markę Blend-a-med wybrało 27% biorących udział w badaniu. Respondenci cenią markę Blend-a-med za wysoką jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, a także za społeczną odpowiedzialność. W tym roku nagrodzili ją Kryształowym Godłem.
Z kolei w kategorii "Drogeria" zwyciężyła marka Rossmann, która zdobyła 66% głosów, dystansując drugą najczęściej wymienianą markę – Natura (11%), a także markę Sephora (4%). Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny i uzyskała Kryształowe Godło (wyróżnienie to zdobyła również w 2012 r.).
Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.
Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.
Dołącz do dyskusji: Nivea najczęściej wybieraną marką kosmetyczną