Niemiecki Serviceplan inwestuje w Group One, przejął 25 proc. jej udziałów
Niemiecki koncern marketingowy Serviceplan i polski holding Group One zaczęły współpracę strategiczną, w ramach której Serviceplan kupił 25 proc. udziałów Group One. Razem będą pozyskiwać i obsługiwać międzynarodowych klientów. Agencja reklamowa Change zmieni nazwę na Change Serviceplan.
- Szukaliśmy międzynarodowego partnera, który wniesie do Group One wartość dodaną, ale też zgodzi się na pozostanie udziałowcem mniejszościowym. Wiedzieliśmy, że nie interesuje nas żaden z sieciowych holdingów. To rzeka, z której wyszliśmy i do której nie chcemy wracać. Słynne „targety”, „freezy”, ograniczenia, wskazania z kim mamy pracować i jakich narzędzi używać, nie wchodziły w grę - tak współpracę z Serviceplan uzasadnia Marek Żołędziowski, CEO Group One. - Długo szukaliśmy rozwiązania, które dawałoby nam korzyści wynikające z bycia w sieci, a jednocześnie nie naruszałoby tego, co jest naszą największą siłą: niezależności i wolności działania. Serviceplan, który od ponad 40 lat z sukcesem zarządzana jest przez rodzinę właścicieli, a jednocześnie zbudowała pozycję niezależnego gracza numer jeden w skali co najmniej europejskiej i jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm reklamowych na świecie, to dla nas naturalny wybór - dodaje.
- Od 2006 roku realizujemy strategię rozwoju międzynarodowego - chcemy być pierwszą światową grupą reklamową z korzeniami w Niemczech. Mamy dziś biura w ponad 35 krajach - w Rosji, Chinach, Dubaju, Korei, a także w większości krajów europejskich - opisuje Florian Haller, CEO Serviceplan Group. - Polska była brakującym ogniwem i kluczem do rozwoju struktury w całym regionie - z uwagi na wielkość i dojrzałość rynku, zależało nam na partnerstwie z silnym, już istniejącym podmiotem lokalnym, który będzie w stanie działać także w innych państwach. Faktem jest, że z założenia rozbudowując naszą ofertę międzynarodową, dążymy do zakupu pakietu kontrolnego w partnerskich spółkach. W Polsce zrobiliśmy wyjątek. Group One nie było zainteresowane takim scenariuszem, a my to zaakceptowaliśmy - wyjaśnia.
Group One działa od połowy 2013 roku, bliską współpracę zaczęły agencja Change i dom mediowy Value Media, do których niedługo potem dołączył Equinox Polska (wchłonięty później przez Value Media). Wiosną ub.r. Group One kupiła 51 proc. udziałów agencji kreatywnej Gong, a pod koniec ub.r. przejęła większość udziałów agencji e-commercowej 2LM, którą potem połączyła ze swoją agencją We Love Digital w SalesTube. W br. Value Media razem z tamtejszym domem mediowym Intermedia Group otworzył biuro na Węgrzech, a Group One uruchomiła firmę ReveScore będącą partnerem technologicznym DoubleClicka.
W ramach współpracy planowane jest stworzenie zaplecza produkcyjnego dla europejskich biur Serviceplan, co będzie wiązało się z rozwojem Group One na Śląsku, gdzie należąca do niej agencja Gong ma zespół programistów. Firmy będą też wymieniać się know how - Group One ma pozyskać kompetencje w zakresie wdrożeń technologicznych, narzędzi i szkoleń, a Serviceplan - m.in. w zakresie marketignu internetowego. Już w 2017 roku wybrani w ramach programu stypendialnego pracownicy Group One zamienią się na miesiąc miejscem pracy z osobami z biur Serviceplan w Monachium, Dubaju, Mediolanu i Brukseli.
- Pierwszym udanym przykładem naszej kooperacji było zwycięstwo w przetargu na międzynarodową obsługę marki BMW. To dopiero początek realizacji planów. Dla Group One kluczowym elementem współpracy jest przyspieszenie rozwoju międzynarodowego – w tym zarówno obsługa polskich marek planujących ekspansję na rynkach międzynarodowych, jak i praca dla międzynarodowych klientów, do których dostęp z poziomu polskiego rynku jest ograniczony - opisuje Maciej Hutyra, wiceprezes Group One. - Częścią naszej wspólnej strategii jest także partnerstwo w rozwoju struktury Serviceplan na innych rynkach w regionie. Widzimy tu duży potencjał na przyszłość, szczególnie na poziomie planowania i zakupu mediów - potwierdziły to nasze doświadczenia na rynku węgierskim, na którym od tego roku z sukcesem działa nasz dom mediowy - dodaje Jakub Potrzebowski, wiceprezes Group One.
W Group One nie nastąpią zmiany strukturalne w związku z inwestycją, uspójnione na poziomie globalnym zostaną tylko nazwy dwóch firm, których pracownicy obsługują już razem z Serviceplan międzynarodowych klientów: Change zmieni nazwę na Change Serviceplan, a Media+ na Mediaplus. Tą drugą firmą jako dyrektor zarządzający będzie kierował Bartek Kamiński, poprzednio client service director w Value Media.
Działająca od 1970 roku Serviceplan Group jest nadal zarządzana przez rodzinę jej założycieli i wspólników. Obecnie działa w ponad 35 filiach na całym świecie, zatrudnia ponad 3,4 tys. osób oraz ma rocznie przychody ze sprzedaży na poziomie 2,1 mld euro i dochód przekraczający 340 mln euro. Klientami Serviceplan Group są m.in. BMW, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Eurowings, Hornbach, HiPP, IKEA, Lufthansa, L´Oréal, MAN, Media Markt, MINI, Saturn, Schaeffler, Sky, Unicef.
Dołącz do dyskusji: Niemiecki Serviceplan inwestuje w Group One, przejął 25 proc. jej udziałów