SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niemiecki Serviceplan inwestuje w Group One, przejął 25 proc. jej udziałów

Niemiecki koncern marketingowy Serviceplan i polski holding Group One zaczęły współpracę strategiczną, w ramach której Serviceplan kupił 25 proc. udziałów Group One. Razem będą pozyskiwać i obsługiwać międzynarodowych klientów. Agencja reklamowa Change zmieni nazwę na Change Serviceplan.

- Szukaliśmy międzynarodowego partnera, który wniesie do Group One wartość dodaną, ale też zgodzi się na pozostanie udziałowcem mniejszościowym. Wiedzieliśmy, że nie interesuje nas żaden z sieciowych holdingów. To rzeka, z której wyszliśmy i do której nie chcemy wracać. Słynne „targety”, „freezy”, ograniczenia, wskazania z kim mamy pracować i jakich narzędzi używać, nie wchodziły w grę - tak współpracę z Serviceplan uzasadnia Marek Żołędziowski, CEO Group One. - Długo szukaliśmy rozwiązania, które dawałoby nam korzyści wynikające z bycia w sieci, a jednocześnie nie naruszałoby tego, co jest naszą największą siłą: niezależności i wolności działania. Serviceplan, który od ponad 40 lat z sukcesem zarządzana jest przez rodzinę właścicieli, a jednocześnie zbudowała pozycję niezależnego gracza numer jeden w skali co najmniej europejskiej i jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm reklamowych na świecie, to dla nas naturalny wybór - dodaje.

- Od 2006 roku realizujemy strategię rozwoju międzynarodowego - chcemy być pierwszą światową grupą reklamową z korzeniami w Niemczech. Mamy dziś biura w ponad 35 krajach  - w Rosji, Chinach, Dubaju, Korei, a także w większości krajów europejskich - opisuje Florian Haller, CEO Serviceplan Group. - Polska była brakującym ogniwem i kluczem do rozwoju struktury w całym regionie - z uwagi na wielkość i dojrzałość rynku, zależało nam na partnerstwie z silnym, już istniejącym podmiotem lokalnym, który będzie w stanie działać także w innych państwach. Faktem jest, że z założenia rozbudowując naszą ofertę międzynarodową, dążymy do zakupu pakietu kontrolnego w partnerskich spółkach. W Polsce zrobiliśmy wyjątek. Group One nie było zainteresowane takim scenariuszem, a my to zaakceptowaliśmy - wyjaśnia.

Group One działa od połowy 2013 roku, bliską współpracę zaczęły agencja Change i dom mediowy Value Media, do których niedługo potem dołączył Equinox Polska (wchłonięty później przez Value Media). Wiosną ub.r. Group One kupiła 51 proc. udziałów agencji kreatywnej Gong, a pod koniec ub.r. przejęła większość udziałów agencji e-commercowej 2LM, którą potem połączyła ze swoją agencją We Love Digital w SalesTube. W br. Value Media razem z tamtejszym domem mediowym Intermedia Group otworzył biuro na Węgrzech, a Group One uruchomiła firmę ReveScore będącą partnerem technologicznym DoubleClicka.

W ramach współpracy planowane jest stworzenie zaplecza produkcyjnego dla europejskich biur Serviceplan, co będzie wiązało się z rozwojem Group One na Śląsku, gdzie należąca do niej agencja Gong ma zespół programistów. Firmy będą też wymieniać się know how - Group One ma pozyskać kompetencje w zakresie wdrożeń technologicznych, narzędzi i szkoleń, a Serviceplan - m.in. w zakresie marketignu internetowego. Już w 2017 roku wybrani w ramach programu stypendialnego pracownicy Group One zamienią się na miesiąc miejscem pracy z osobami z biur Serviceplan w Monachium, Dubaju, Mediolanu i Brukseli.

- Pierwszym udanym przykładem naszej kooperacji było zwycięstwo w przetargu na międzynarodową obsługę marki BMW. To dopiero początek realizacji planów. Dla Group One kluczowym elementem współpracy jest przyspieszenie rozwoju międzynarodowego – w tym zarówno obsługa polskich marek planujących ekspansję na rynkach międzynarodowych, jak i praca dla międzynarodowych klientów, do których dostęp z poziomu polskiego rynku jest ograniczony - opisuje Maciej Hutyra, wiceprezes Group One. - Częścią naszej wspólnej strategii jest także partnerstwo w rozwoju struktury Serviceplan na innych rynkach w regionie. Widzimy tu duży potencjał na przyszłość, szczególnie na poziomie planowania i zakupu mediów - potwierdziły to nasze doświadczenia na rynku węgierskim, na którym od tego roku z sukcesem działa nasz dom mediowy - dodaje Jakub Potrzebowski, wiceprezes Group One.

W Group One nie nastąpią zmiany strukturalne w związku z inwestycją, uspójnione na poziomie globalnym zostaną tylko nazwy dwóch firm, których pracownicy obsługują już razem z Serviceplan międzynarodowych klientów: Change zmieni nazwę na Change Serviceplan, a Media+ na Mediaplus. Tą drugą firmą jako dyrektor zarządzający będzie kierował Bartek Kamiński, poprzednio client service director w Value Media.

Działająca od 1970 roku Serviceplan Group jest nadal zarządzana przez rodzinę jej założycieli i wspólników. Obecnie działa w ponad 35 filiach na całym świecie, zatrudnia ponad 3,4 tys. osób oraz ma rocznie przychody ze sprzedaży na poziomie 2,1 mld euro i dochód przekraczający 340 mln euro. Klientami Serviceplan Group są m.in.  BMW, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Eurowings, Hornbach, HiPP, IKEA, Lufthansa, L´Oréal, MAN, Media Markt, MINI, Saturn, Schaeffler, Sky, Unicef.

Dołącz do dyskusji: Niemiecki Serviceplan inwestuje w Group One, przejął 25 proc. jej udziałów

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pfff
25%, ciekawa transakcja. Panowie mają więc space by dalej dmuchać ten balon, bez zbędnej kontroli. Gratuluję szerszych portfeli.
odpowiedź
User
Andrusa
kolejna niemiecka firma, no żesz motyla noga, kurcze pióro, a co na to Najniższy Pan Prezes?
odpowiedź
User
konserwatywny nick
Z daleka już widać, że to lewacka prowokacja Merkel. Prawdopodobnie uzgodniona z Tuskiem pod dyktando Putina. Chyba każdy widzi, że to za pieniądze Sorosa. Konieczni musimy ratować tę polską firmę. U nas, w Radomiu, to są już tylko same polskie firmy. :)
odpowiedź