Nielsen: oglądalność Polsat News, TVN24 i TVP Info w tym roku wzrosła o 36 proc.
Łączna oglądalność trzech głównych stacji informacyjnych - Polsat News, TVN24 i TVP Info - w tym roku wzrosła o 36 proc., a ich udział w całkowitej oglądalności telewizyjnej w wybranych tygodniach dochodził do 17 proc. - Rok 2020 przyniósł wiele niepewności, wydarzeń bez precedensu - komentuje Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
Według danych Nielsen Audience Measurement średni dobowy czas oglądania telewizji ogółem w Polsce w okresie od 1 stycznia do 31 października 2020 roku wyniósł 4 godziny i 17 minut, z czego na trzy główne kanały informacyjne - Polsat News, TVN24 i TVP Info - przypadły 33 minuty. To o 9 minut więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Polacy w ujęciu tygodniowym na oglądanie kanałów informacyjnych w badanym okresie przeznaczali 3 godziny i 53 minuty (przed rokiem były to średnio 2 godziny i 52 minuty). Jak informuje Nielsen, łączna oglądalność stacji informacyjnych Polsat News, TVN24 i TVP Info wzrosła o 36 proc., a ich udział w całkowitej oglądalności telewizyjnej osiągał nawet 17 proc. tygodniowo.
- Rok 2020 przyniósł wiele niepewności, wydarzeń bez precedensu, mocno wpływających na życie codzienne i wzbudzających wśród Polaków potrzebę bycia poinformowanym, bycia na bieżąco. Tą potrzebę realizowali zwracając się w stronę kanałów i programów informacyjnych. TVN24, TVP Info i Polsat News wyraźnie zyskały większe zainteresowaniem widzów - komentuje Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
Z analizy danych tydzień po tygodniu wynika, że przynajmniej przez 1 minutę największą styczność z trzema analizowanymi kanałami informacyjnymi (bądź przynajmniej jednym z nich) zanotowano w tygodniu 16-22 marca, kiedy rząd ogłosił wprowadzenie ograniczeń związanych z rozwojem pierwszej fali pandemii COVID-19. Wówczas wskaźnik RCH wyniósł 15,5 mln widzów.
Najwyższe zasięgi i wzrosty stacje informacyjne generowały w marcu i kwietniu (tematem nr 1 była pierwsza fala epidemii), czerwcu i lipcu (wybory prezydenckie) oraz w październiku (protesty sądowe oraz rozwój 2 fali pandemii COVID-19).
- Choć pierwsze tygodnie roku nie zwiastowały znaczących zmian w zachowaniu widzów, drastyczny wzrost oglądalności kanałów informacyjnych nastąpił w drugim tygodniu marca, po ogłoszeniu planowanego zamknięcia szkół i przedszkoli. Od tego czasu Polacy każdego tygodnia spędzali więcej czasu przed telewizorem oglądając kanały informacyjne niż w podobnym okresie rok temu. Podwyższone zapotrzebowanie na informacje podtrzymał aż do lipca gorący politycznie okres - z kulminacją w postaci śledzenia wieczorów wyborczych po pierwszej i drugiej turze wyborów prezydenckich - mówi Joanna Kopeć. W sierpniu i wrześniu liczebność widowni kanałów informacyjnych zbliżyła się do ubiegłorocznego poziomu. Jednak już w październiku Polki i Polacy pilnie śledzili relację i informacje dotyczące społecznej reakcji na wyrok Trybunału Konstytucyjnego i protestów kobiet. Udział kanałów informacyjnych w całkowitej oglądalności telewizji wzrósł do podobnego poziomu jak w początku marca 2020 i osiągnął 17 proc. w ostatnim tygodniu października - analizuje ekspertka.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: oglądalność Polsat News, TVN24 i TVP Info w tym roku wzrosła o 36 proc.