Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat
W marcu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych ex aequo zajęły Nickelodeon i TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a najwięcej stracił teleTOON+.
Średni udział liderujących kanałów: Nickelodeon i TVP ABC w marcu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do marca 2015 roku wynik Nickelodeon zwiększył się o 4 proc., a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Z kolei udział TVP ABC zmalał o 4,88 proc., kanał ten był liderem rok wcześniej.
Ex aequo drugie miejsce ze średnim udziałem na poziomie 0,55 proc., zajęły dwie stacje: Cartoon Network, który awansował z miejsca czwartego (wynik tej anteny w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,17 proc.) i Disney Junior (w dół o 11,29 proc.).
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,67 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,22 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 8.).
Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 41,67 proc. do 0,07 proc. udziału.
Stacja | Wszyscy 4+ | |
marzec 2015 | marzec 2016 | |
SHR% | SHR% | |
Nickelodeon | 0,75% | 0,78% |
TVP ABC | 0,82% | 0,78% |
Cartoon Network | 0,58% | 0,55% |
Disney Junior | 0,62% | 0,55% |
Nick Jr | 0,34% | 0,48% |
MiniMini | 0,40% | 0,39% |
Disney XD | 0,26% | 0,28% |
Disney Channel | 0,32% | 0,26% |
BBC Cbeebies | 0,23% | 0,23% |
Polsat JimJam | 0,15% | 0,22% |
Boomerang | 0,26% | 0,21% |
Nickelodeon HD | 0,23% | 0,21% |
teleTOON+ | 0,12% | 0,07% |
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc.
Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział wzrósł o 6,35 proc. i wyniósł 9,55 proc. Trzecie miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 32,85 proc. do 7,36 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, który spadł z miejsca trzeciego - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział jednak wzrósł o 6,14 proc. do 6,57 proc.
Pierwszą piątkę, po spadku z czwartej lokaty, uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 17,05 proc. do 5,01 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,87 proc. udziału; w dół o 9,48 proc.), Nick Jr (4,52 proc. udziału; do góry o 97,38 proc.) i Disney Junior (3,50 proc.; - 22,39 proc.).
Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Stacja | Wszyscy 4-12 | |
marzec 2015 | marzec 2016 | |
SHR% | SHR% | |
TVN | 9,92% | 10,03% |
Polsat | 8,98% | 9,55% |
TV Puls 2 | 5,54% | 7,36% |
Nickelodeon | 6,19% | 6,57% |
TVP ABC | 6,04% | 5,01% |
Cartoon Network | 5,38% | 4,87% |
Nick Jr | 2,29% | 4,52% |
TV4 | 3,42% | 3,55% |
TVP1 | 4,18% | 3,54% |
Disney Junior | 4,51% | 3,50% |
TVP2 | 3,70% | 3,49% |
MiniMini | 2,99% | 2,68% |
Disney XD | 2,03% | 2,34% |
TV Puls | 3,93% | 2,34% |
Nickelodeon HD | 1,66% | 1,79% |
BBC Cbeebies | 1,75% | 1,76% |
TVN7 | 1,79% | 1,69% |
Disney Channel | 2,48% | 1,66% |
Boomerang | 2,33% | 1,59% |
TV6 | 1,00% | 1,28% |
TTV - Twoja Telewizja | 0,78% | 1,23% |
Polo TV | 1,00% | 1,16% |
Polsat 2 | 0,80% | 0,99% |
Polsat JimJam | 0,71% | 0,85% |
teleTOON+ | 1,04% | 0,62% |
Polsat Film | 0,33% | 0,51% |
TVP Rozrywka | 0,23% | 0,51% |
Eska TV | 0,81% | 0,50% |
Fokus TV | 0,25% | 0,49% |
TVP INFO | 0,43% | 0,49% |
TVP Seriale | 0,54% | 0,46% |
Discovery | 0,24% | 0,44% |
Polsat Play | 0,48% | 0,42% |
TVN Style | 0,41% | 0,42% |
TVN Turbo | 0,31% | 0,40% |
ATM Rozrywka | 0,37% | 0,39% |
TVN24 | 0,46% | 0,39% |
Stopklatka | 0,30% | 0,38% |
Polsat News | 0,23% | 0,37% |
TVP HD | 0,18% | 0,29% |
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat