NFI EM&F z nową strategią. 5 mld zł przychodów za 4 lata
Dzięki wdrożeniu nowej strategii, NFI Empik Media & Fashion zamierza w 2015 r. osiągnąć ok. 5 mld zł skonsolidowanych przychodów, wobec ok. 3,5 mld zł zaplanowanych na br., poinformowali przedstawiciele spółki. Nowa strategia zakłada m. in. rozwój sieci sprzedaży tradycyjnej oraz internetowej, kolejne akwizycje, wprowadzenie nowych marek, przy jednoczesnej likwidacji mniej popularnych.
W przypadku Empiku, spółka chce rozwijać nowe kategorie, a także umacniać pozycje na rynku e-commerce i systematycznie rozbudowywać platformę cyfrową. Obecnie w salonach Empik ok. 80% asortymentu stanowią kategorie wydawnicze. Spółka planuje więc wprowadzić do sieci swoich sklepów nowe kategorie produktów pozawydawniczych, np. nawiązujące do tematyki poradników książkowych.
"Do końca roku możemy dokonać jednej akwizycji, co pomogłyby nam kupować te produkty, wytwarzane głównie na Dalekim Wschodzie" - powiedział prezes spółki Maciej Szymański na konferencji prasowej.
Prezes dodał, że w sklepach Empiku zostanie wkrótce uruchomiona także sprzedaż używanych gier. Zdecydowanie chce również poprawić swoją pozycję w segmencie moda i uroda, który w ostatnim okresie wypadał słabiej od pozostałych części grupy.
"Chcemy zracjonalizować portfolio marek i sklepów - sprzedaliśmy sieć sklepów Mango, bardzo prawdopodobne, że pozbędziemy się jeszcze jednej, niewielkiej sieci. Rozważamy także sprowadzenie do Polski jednej, dużej marki światowej, ale szczegóły mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy" - powiedział Szymański.
Silny rozwój organiczny, ale także akwizycje są rozważane także w przypadku sieci Smyk. Szymański poinformował, że rozważane są trzy akwizycje na trzech różnych rynkach, ale dziś jeszcze za wcześnie na zdradzanie szczegółów. Segment ten ma być nastawiony na zdobywanie nowych rynków. Docelowo Smyk ma posiadać w 2015 r. 244 sklepy wobec 158 planowanych na koniec br., z czego tylko 125 ma znajdować się w Polsce.
"Planujemy także repozycjonowanie cenowe w polskiej części Smyka. Natomiast z działalności zagranicznej sieci Smyk przychody w 2011 roku mają wynieść 549,2 mln zł" - oszacował Szymański.
Według niego, silny nacisk będzie także położony na najbardziej dochodowy obecnie segment czyli szkoły językowe. Już w tym roku mają dołożyć do wyniku EBITDA całej grupy w 2011 roku 33 mln zł, a docelowo w 2015 r. 77,2 mln zł. Stanie się to dzięki zwiększeniu ich liczby z 121 w 2011 r. do 171 w roku 2015. Najwięcej nowych powstanie w Rosji oraz na nowym rynku - w Turcji.
NFI Empik Media & Fashion miał 4,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2011 roku wobec 7,61 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1333,28 mln zł wobec 1245,15 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: NFI EM&F z nową strategią. 5 mld zł przychodów za 4 lata