SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym

W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Politykę”.Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej stracił „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2016 roku wyniosła 136 063 egz. Było to o 3,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 9,41 proc. do 121 260 egz.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w lutym 2015 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym okresie jednak zwiększyła się o 0,24 proc. i wyniosła 115 768 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 83 061 egz., po wzroście o 10,76 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 11,74 proc. do 58 505 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lutym br. wyniósł zaledwie 26 283 egz., czyli mniej aż o 61,48 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca piątego na siódme.

Z kolei największym wzrostem, wynoszącym 12,53 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. to 20 226 egz.

Wirtualnemedia.pl

luty

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

192 461

136 063

136 063

207 926

140 802

140 802

Newsweek Polska

193 554

121 362

121 260

165 455

110 898

110 828

Polityka

162 500

115 769

115 768

168 250

115 496

115 496

W Sieci

155 940

83 061

83 061

157 093

74 994

74 994

Tygodnik Do Rzeczy

113 860

67 430

58 505

124 730

61 281

52 356

Gazeta Polska

99 592

41 603

41 268

109 758

37 358

36 844

Wprost

95 600

94 825

26 283

134 979

137 185

68 240

Tygodnik Powszechny

40 000

20 626

20 226

40 125

18 386

17 974

Przegląd

51 000

16 831

16 831

51 000

16 883

16 883

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 956

288 767

288 767

468 810

303 234

303 234

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło  „W Sieci”, którego wynik zwiększył się tutaj o 5,60 proc. Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 22,38 proc., odnotował „Wprost”.

Wirtualnemedia.pl

2016

ZKDP

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

192 461

136 063

136 063

198 575

134 017

134 017

Newsweek Polska

193 554

121 362

121 260

187 457

118 056

117 961

Polityka

162 500

115 769

115 768

169 525

124 986

124 983

W Sieci

155 940

83 061

83 061

148 069

78 657

78 657

Tygodnik Do Rzeczy

113 860

67 430

58 505

114 236

71 249

62 324

Gazeta Polska

99 592

41 603

41 268

99 837

43 689

43 343

Wprost

95 600

94 825

26 283

98 993

102 403

33 861

Tygodnik Powszechny

40 000

20 626

20 226

40 375

22 212

21 812

Przegląd

51 000

16 831

16 831

51 000

16 681

16 681

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 956

288 767

288 767

457 899

291 799

291 799

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Gość Niedzielny, W Sieci, Tygodnik Do Rzeczy i Gazeta Polska to najlepsze polskie gazety o kapitale polskim.
0 0
odpowiedź
User
Robert
Moje gratulacje dla tygodnika katolickiego Gość Niedzielny. :)
0 0
odpowiedź
User
Patriota
Jestem Polakiem, patriotą dlatego nie czytam polskojęzycznych gazet o kapitale niemieckim.
0 0
odpowiedź