„Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Politykę”.Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2016 roku wyniosła 136 063 egz. Było to o 3,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 9,41 proc. do 121 260 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w lutym 2015 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym okresie jednak zwiększyła się o 0,24 proc. i wyniosła 115 768 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 83 061 egz., po wzroście o 10,76 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 11,74 proc. do 58 505 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lutym br. wyniósł zaledwie 26 283 egz., czyli mniej aż o 61,48 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca piątego na siódme.
Z kolei największym wzrostem, wynoszącym 12,53 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. to 20 226 egz.
luty |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
192 461 |
136 063 |
136 063 |
207 926 |
140 802 |
140 802 |
Newsweek Polska |
193 554 |
121 362 |
121 260 |
165 455 |
110 898 |
110 828 |
Polityka |
162 500 |
115 769 |
115 768 |
168 250 |
115 496 |
115 496 |
W Sieci |
155 940 |
83 061 |
83 061 |
157 093 |
74 994 |
74 994 |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 860 |
67 430 |
58 505 |
124 730 |
61 281 |
52 356 |
Gazeta Polska |
99 592 |
41 603 |
41 268 |
109 758 |
37 358 |
36 844 |
Wprost |
95 600 |
94 825 |
26 283 |
134 979 |
137 185 |
68 240 |
Tygodnik Powszechny |
40 000 |
20 626 |
20 226 |
40 125 |
18 386 |
17 974 |
Przegląd |
51 000 |
16 831 |
16 831 |
51 000 |
16 883 |
16 883 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
457 956 |
288 767 |
288 767 |
468 810 |
303 234 |
303 234 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się tutaj o 5,60 proc. Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 22,38 proc., odnotował „Wprost”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
192 461 |
136 063 |
136 063 |
198 575 |
134 017 |
134 017 |
Newsweek Polska |
193 554 |
121 362 |
121 260 |
187 457 |
118 056 |
117 961 |
Polityka |
162 500 |
115 769 |
115 768 |
169 525 |
124 986 |
124 983 |
W Sieci |
155 940 |
83 061 |
83 061 |
148 069 |
78 657 |
78 657 |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 860 |
67 430 |
58 505 |
114 236 |
71 249 |
62 324 |
Gazeta Polska |
99 592 |
41 603 |
41 268 |
99 837 |
43 689 |
43 343 |
Wprost |
95 600 |
94 825 |
26 283 |
98 993 |
102 403 |
33 861 |
Tygodnik Powszechny |
40 000 |
20 626 |
20 226 |
40 375 |
22 212 |
21 812 |
Przegląd |
51 000 |
16 831 |
16 831 |
51 000 |
16 681 |
16 681 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
457 956 |
288 767 |
288 767 |
457 899 |
291 799 |
291 799 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym