„Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół
W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazł się „Newsweek Polska” po wzroście o 15,7 proc. Najwięcej zyskał jednak „Tygodnik Do Rzeczy” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w grudniu 2015 roku wyniosła 142 622 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ostatnim miesiącu ub.r. poszedł do góry aż o 15,7 proc. do 141 042 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w grudniu 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 0,86 proc. i wyniosła 131 295 egz.
Kierowany przez Jacka Karnowskiego tygodnik „W Sieci” (Fratria) znalazł się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła 84 367 egz., po wzroście o 7,87 proc.
Największy wzrost w rankingu zanotował zajmujący piąte miejsce magazyn „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry aż o 16,25 proc. do 66 110 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 552 egz., czyli mniej aż o 37,36 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 489 | 142 622 | 142 622 | 210 452 | 148 342 | 148 342 |
Newsweek Polska | 222 798 | 141 116 | 141 042 | 189 435 | 121 906 | 121 906 |
Polityka | 185 667 | 131 333 | 131 295 | 194 667 | 132 432 | 132 429 |
W Sieci | 148 128 | 84 367 | 84 367 | 154 502 | 78 220 | 78 210 |
Tygodnik Do Rzeczy | 116 729 | 75 035 | 66 110 | 136 570 | 65 792 | 56 867 |
Gazeta Polska | 99 844 | 40 837 | 40 480 | 114 944 | 41 610 | 41 156 |
Wprost | 100 993 | 100 094 | 31 552 | 128 917 | 120 164 | 50 371 |
Tygodnik Powszechny | 40 833 | 23 009 | 22 609 | 40 000 | 20 686 | 20 286 |
Przegląd | 51 000 | 17 398 | 17 398 | 51 000 | 18 760 | 18 760 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 459 413 | 282 533 | 282 533 | 468 947 | 287 217 | 287 217 |
W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (17,11 proc.) zyskał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).
Stracił jedynie „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średni wynik zmalał o 1,05 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | grudzień | listopad | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 489 | 142 622 | 142 622 | 202 139 | 131 505 | 131 505 |
Newsweek Polska | 222 798 | 141 116 | 141 042 | 188 320 | 124 758 | 124 684 |
Polityka | 185 667 | 131 333 | 131 295 | 162 500 | 112 644 | 112 644 |
W Sieci | 148 128 | 84 367 | 84 367 | 148 192 | 77 262 | 77 260 |
Tygodnik Do Rzeczy | 116 729 | 75 035 | 66 110 | 114 960 | 65 375 | 56 450 |
Gazeta Polska | 99 844 | 40 837 | 40 480 | 100 894 | 37 094 | 36 710 |
Wprost | 100 993 | 100 094 | 31 552 | 101 611 | 98 968 | 30 425 |
Tygodnik Powszechny | 40 833 | 23 009 | 22 609 | 37 498 | 19 057 | 18 657 |
Przegląd | 51 000 | 17 398 | 17 398 | 51 000 | 16 546 | 16 546 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 459 413 | 282 533 | 282 533 | 463 301 | 285 520 | 285 520 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół