SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazł się „Newsweek Polska” po wzroście o 15,7 proc. Najwięcej zyskał jednak „Tygodnik Do Rzeczy” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w grudniu 2015 roku wyniosła 142 622 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ostatnim miesiącu ub.r. poszedł do góry aż o 15,7 proc. do 141 042 egz.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w grudniu 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 0,86 proc. i wyniosła 131 295 egz.

Kierowany przez Jacka Karnowskiego tygodnik „W Sieci” (Fratria) znalazł się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła  84 367 egz., po wzroście o 7,87 proc.

Największy wzrost w rankingu zanotował zajmujący piąte miejsce magazyn „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry aż o 16,25 proc. do  66 110 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 552 egz., czyli mniej aż o 37,36 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

204 489

142 622

142 622

210 452

148 342

148 342

Newsweek Polska

222 798

141 116

141 042

189 435

121 906

121 906

Polityka

185 667

131 333

131 295

194 667

132 432

132 429

W Sieci

148 128

84 367

84 367

154 502

78 220

78 210

Tygodnik Do Rzeczy

116 729

75 035

66 110

136 570

65 792

56 867

Gazeta Polska

99 844

40 837

40 480

114 944

41 610

41 156

Wprost

100 993

100 094

31 552

128 917

120 164

50 371

Tygodnik Powszechny

40 833

23 009

22 609

40 000

20 686

20 286

Przegląd

51 000

17 398

17 398

51 000

18 760

18 760

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

459 413

282 533

282 533

468 947

287 217

287 217

W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (17,11 proc.) zyskał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).

Stracił jedynie „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średni wynik zmalał o 1,05 proc.

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

grudzień

listopad

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

204 489

142 622

142 622

202 139

131 505

131 505

Newsweek Polska

222 798

141 116

141 042

188 320

124 758

124 684

Polityka

185 667

131 333

131 295

162 500

112 644

112 644

W Sieci

148 128

84 367

84 367

148 192

77 262

77 260

Tygodnik Do Rzeczy

116 729

75 035

66 110

114 960

65 375

56 450

Gazeta Polska

99 844

40 837

40 480

100 894

37 094

36 710

Wprost

100 993

100 094

31 552

101 611

98 968

30 425

Tygodnik Powszechny

40 833

23 009

22 609

37 498

19 057

18 657

Przegląd

51 000

17 398

17 398

51 000

16 546

16 546

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

459 413

282 533

282 533

463 301

285 520

285 520

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
brawo TOMAS LIS
odpowiedź
User
karabin
brawo TOMASZ WRÓBLEWSKI
odpowiedź
User
Tomasz
Dogania i dogania cały czas i dogonić nie może... Poczekajmy trochę :)
odpowiedź