"New York Times" zyskał ponad milion abonentów cyfrowych. Ma już ich 5 mln
Jeden z trzech największych dzienników amerykańskich, "The New York Times", pobił rekord subskrypcji cyfrowych. W 2019 r. zyskał aż ponad 1 mln abonentów. W ostatnich trzech miesiącach niemal o 11 proc. spadły mu jednak przychody z reklam.
New York Times Company, która jest właścicielem "The New York Times", poinformowała w czwartek, że w 2019 r. gazecie przybyło ponad 1 mln cyfrowych subskrybentów. To największy wzrost w historii "NYT". Teraz firma ma 5 mln 251 tys. prenumeratorów wszystkich produktów w wersji papierowej i cyfrowej.
Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przybyło 342 tys. nowych subskrypcji, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 r. W tym mieści się aż 232 tys. prenumerat "NYT" - wynika z raportu, który opublikowała spółka.
Mark Thompson, prezes New York Times Company, powiedział w czwartek, że "rok 2019 był "rekordowym rokiem cyfrowego wzrostu dziennika". - To był najlepszy rok od czasu, jak spółka wprowadziła subskrypcje cyfrowe prawie dziewięć lat temu. Ten sukces jest efektem niezwykłej pracy dziennikarz "NYT" na całym świecie, a także radykalnych zmian, jakie wprowadziliśmy w działalności cyfrowej - podkreślił Thompson.
Rosną przychody z prenumerat
W czwartym kwartale przychody spółki z subskrypcji wzrosły o 4,5 proc. do 275 ml dolarów. W analogicznym okresie 2018 r. wynosiły z 264 mln dolarów.
W całym 2019 r. firma New York Times Company osiągnęła 460 mln dolarów przychodu ze wszystkich prenumerat cyfrowych, co oznacza wzrost o 19,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku (400 mln).
W czwartym kwartale spadły jednak o 10,5 proc. przychody z reklam ze 192 mln dolarów do 171 mln. W całym 2019 r. przychody te spadły o 4,9 proc. z 558 mln dolarów w 2018 r. do 531 mln.
W związku ze spadkiem przychodów z reklam w tym tygodniu "NYT" ogłosił podwyżkę cen subskrypcji cyfrowej. Teraz kosztuje ona 17 dolarów miesięcznie (wzrost o 2 dolary).
Większy zysk za ubiegły rok
Całkowite przychody spółki w 2019 r. wyniosły 1,812 mld dolarów, co oznacza wzrost o 3,6 proc. w stosunku do poprzedniego roku (1,749 mld).
Przygód z subskrypcji wyniósł w ubiegłym roku 1,084 mld dolarów, co oznacza wzrost o 4 proc. w stosunku do 2018 r. (1,043 mld).
Zysk z działalności operacyjnej spółki wyniósł w ubiegłym roku 176 mln dolarów, co oznacza spadek o 7,7 proc. w stosunku do roku 2018 r. (190 mln). Firma osiągnęła dochód netto w wysokości 140 mln dolarów. To o 9,8 proc. więcej niż w poprzednim roku, który zakończył się zyskiem na poziomie 127 mln.
Perspektywy firmy
New York Times Company przewiduje, że całkowite przychody z subskrypcji wzrosną w pierwszym kwartale 2020 r. o około 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Spółka zakłada też spadek przychodów z reklam o 10 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r.
Inne przychody, zdaniem spółki, mają wzrosnąć o około 15 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r.
"The News York Times" to jeden z najbardziej poczytnych amerykańskich dzienników. Jest trzecią pod względem nakładu gazetą w USA, po "USA Today" i "The Wall Street Journal". Właścicielem gazety jest spółka New York Times Company, która kontroluje również około 40 innych gazet i czasopism. Dziennik ukazuje się na rynku od 1851 r.
Dołącz do dyskusji: "New York Times" zyskał ponad milion abonentów cyfrowych. Ma już ich 5 mln