NBC sprzedała wszystkie reklamy przy Super Bowl
Stacja NBC poinformowała, że wyprzedała cały czas reklamowy towarzyszący transmisji z tegorocznego finału Super Bowl. - To była długa droga do przejścia - przyznają przedstawiciele nadawcy.
Na początku stycznia br. NBC, która prowadzi transmisję z tegorocznego meczu Super Bowl, informowała o tym, że znalazła chętnych na 95 proc. reklam towarzyszących wydarzeniu (przeczytaj więcej i obejrzyj udostępnione już spoty).
Obecnie Seth Winter, wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż reklam w NBC Universal News and Sports Group potwierdził, że udało się sprzedać całość czasu reklamowego. W sumie nabywców znalazło 70 30-sekundowych spotów, z których każdy kosztował 4,5 mln dol.
- Cena nie stanowiła najważniejszej kwestii - podkreślił Winter podczas konferencji prasowej. - To było duże wyzwanie i z pewnością nie najłatwiejsze zadanie, z którym przyszło nam się zmierzyć. Ale udało nam się osiągnąć cel.
Winter zaznaczył, że oprócz tradycyjnego czasu antenowego sprzedano także wszystkie reklamy towarzyszące internetowej transmisji Super Bowl. W tym segmencie znalazło się 18 reklamodawców, a przychody z reklamy cyfrowej potroiły się w porównaniu z 2012 r., gdy NBC po raz ostatni transmitowała finał ligi NFL.
W 2012 r. stacji NBC udało się zamknąć sprzedaż reklam towarzyszących Super Bowl 3 stycznia. Natomiast w 2014 r. prowadzący wówczas transmisję Fox poinformował o zakończeniu sprzedaży czasu reklamowego przy Super Bowl już 4 grudnia 2013 r.
Dołącz do dyskusji: NBC sprzedała wszystkie reklamy przy Super Bowl