„National Geographic” liderem miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej
W październiku 2013 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych utrzymał się „National Geographic Polska”. Tytuł ten zanotował jednak największy spadek w zestawieniu.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w październiku 2013 roku wyniosła 41 212 egz. i była o 24,92 proc. niższa niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,30 proc. i uplasował na poziomie 24 312 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W październiku ub.r. sprzedał się on w liczbie 10 816 egz., po spadku w skali roku o 2,03 proc.
Najmniej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Podróże” (Murator). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmniejszyła się bowiem o 0,80 proc. i wyniosła 9 510 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|
2013 |
2012 |
|
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
National Geographic Edycja Polska |
41 212 |
54 894 |
Traveler |
24 312 |
25 674 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
10 816 |
11 040 |
Podróże |
9 510 |
9 587 |
W październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej - 20,56 proc. - stracił „National Geographic Polska”.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
październik |
wrzesień |
|
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
National Geographic Edycja Polska |
41 212 |
51 880 |
Traveler |
24 312 |
25 559 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
10 816 |
11 753 |
Podróże |
9 510 |
9 989 |
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej