Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play
W pierwszym kwartale br. Kino Świat cennikowo przeznaczyło na reklamy ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Mocno wzrosły też wydatki Aflofarmu, Orange Polska i USP Zdrowie, za to spore spadki zanotowały Unilever Polska oraz operatorzy sieci Play i T-Mobile.
Aflofarm Farmacja Polska w pierwszym kwartale br. pozostał zdecydowanie największym reklamodawcą. Jego cennikowe wydatki wyniosły 351,4 mln zł, o 112,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 47,1 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowało Kino Polska z cennikowym budżetem w wysokości 179,3 mln zł. W skali roku wydatki firmy podskoczyły aż o 352,6 proc., co wiąże się z szeroko zakrojonymi kampaniami reklamującymi filmy „Pod mocnym aniołem”, „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny”.
>>> Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale, TVN z dużym spadkiem
Mocno wzrosły też cennikowe wydatki reklamowe Orange Polska i USP Zdrowie. Pierwsza firma wydała o 63,8 mln zł więcej niż PTK Centertel rok wcześniej (84,6 proc. w górę), a druga o 62 mln zł więcej niż przed rokiem (81,1 proc. w górę).
Budżet reklamowy Lidl Polska zwiększył się w skali roku o 17,6 mln zł (20,1 proc. w górę), Ferrero Polska - o 9,2 mln zł (10,5 proc. w górę), a Nestlé Polska - o 10,4 mln zł (14 proc. w górę).
Volkswagen Group Polska przeznaczyła na reklamy o 25,3 mln zł więcej niż rok wcześniej (43,1 proc. w górę), a L’Oréal Polska o 15,8 mln zł więcej (24,6 proc. w górę).
W czołowej dziesiątce reklamodawców tylko Procter & Gamble Polska zanotował spadek wydatków reklamowych, i to minimalny - o 75 tys. zł.
O wiele bardziej zmalały budżety T-Mobile Polska, P4 (operatora sieci Play) i Unilever Polska, które w pierwszym kwartale ub.r. wynosiły, odpowiednio, 98,1 mln zł, 89,4 mln zł i 86,4 mln zł, a w pierwszym kwartale br. - poniżej 80 mln zł. I tak wydatki T-Mobile zmniejszyły się do 30,6 mln zł (aż o 67,5 mln zł, czyli 68,8 proc. w dół), P4 - do 79,6 tys. zł (w dół o 9,8 mln zł, czyli 11 proc.), a Unilevera - do 66,9 mln zł (w dół o 19,6 mln zł, czyli 22,6 proc.). W efekcie wszystkie firmy wypadły z rankingu.
>>> Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)
Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2013 | I-III 2014 |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 238 868 924 zł | 351 434 368 zł |
KINO ŚWIAT | 39 609 845 zł | 179 291 270 zł |
ORANGE POLSKA | 75 445 020 zł | 139 248 189 zł |
USP ZDROWIE | 76 463 552 zł | 138 506 327 zł |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 115 479 578 zł | 115 404 730 zł |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 87 544 290 zł | 105 142 318 zł |
FERRERO POLSKA | 87 088 497 zł | 96 246 901 zł |
NESTLE POLSKA | 74 654 933 zł | 85 074 389 zł |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 58 851 982 zł | 84 195 750 zł |
L'OREAL POLSKA | 64 486 401 zł | 80 336 447 zł |
wszyscy reklamodawcy | 5 705 021 849 zł | 6 149 772 353 zł |
Dołącz do dyskusji: Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play