Allegro wyprzedziło Facebooka i RASP, a SE.pl Gazeta.pl. 25,5 mln Polaków codziennie w internecie (Mediapanel z listopada)
W listopadzie br. serwisy i aplikacje internetowe Allegro miały więcej użytkowników niż te należące do Ringier Axel Springer Polska, a portal „Super Expressu” SE.pl wyprzedził Gazeta.pl. Duże spadki zanotowały o2.pl, Wyborcza.pl i TVN24.pl. Z internetu każdego dnia korzysta średnio 25,5 mln Polaków.
Według nowego badania Mediapanel w listopadzie br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,33 mln polskich użytkowników, czyli 97,6 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast wersja www i aplikacja YouTube’a zanotowały 25,74 mln użytkowników i 88,7 proc. zasięgu.
Mediapanel realizowany od września
Listopad był drugim miesiącem, z którego wyniki Mediapanelu zostały upublicznione. jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Badania składa się z pasywnego pomiaru korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.
W internecie badanie ma zostać uzupełnione o pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel). Jest realizowana, tak jak poprzednie badanie, przez Gemius na zlecenie PBI.
Obie firmy podkreślają, że dokładne zestawianie wyników Mediapanelu i badania Gemius/PBI sprzed roku jest niemiarodajne, dlatego w tekście porównujemy wyniki nowego badania z listopada i października br.
W górę Allegro, OLX i e-sklepy z elektroniką
Z miesiąca na miesiąc Grupa Google zyskała 62,8 tys. polskich internautów, a YouTube stracił 23,9 tys. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,78 do 22,14 mln użytkowników
Liczba użytkowników Grupy Allegro poszła w górę z 20,81 do 21,75 mln, dzięki czemu wydawca wskoczył na czwarte miejsce, spychając w dół Ringier Axel Springer Polska (zanotował wzrost z 21,73 do 21,74 mln) i przeglądarkowego Facebooka (wzrost z 21,67 do 21,69 mln).
Na rozkręcającym się sezonie zakupów przedświątecznych, spotęgowanym w internecie przez zamknięcie większości stacjonarnych sklepów niespożywczych, skorzystała też Grupa OLX. Liczby użytkowników jej serwisów i aplikacji wzrosła miesiąc do miesiąca z 17,56 do 17,84 mln, dzięki czemu wysunęła się przed Grupę Polska Press (spadek 18,33 do 17,42 mln) i Grupę Gazeta.pl (spadek z 17,92 do 17,29 mln).
W czołowej dwudziestce pojawiły się dwa sklepy internetowe z elektroniką: Mediaexpert.pl (odwiedziło go 11,62 mln internautów) i euro.com.pl (9,82 mln).
Spadki TVN, Eurozetu i RMF FM
Mocno zmalała natomiast odwiedzalność kilku wydawców stron i aplikacji głównie z treściami dziennikarskimi. Grupa TVN zanotowała spadek odwiedzających z 14,85 do 13,9 mln.
W przypadku Grupy Eurozet liczba użytkowników zmniejszyła się z 13,14 do 11,73 mln, w przypadku Grupy RMF - z 11,12 do 10,15 mln, a na stronach i w aplikacjach Grupy Iberion - z 12,93 do 12,22 mln.
29 mln internautów w Polsce
W ramach Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29 mln, z czego 25,5 mln osób korzystających z sieci codziennie.
Identyczne szacunki podano w wynikach z października.
SE.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Google.com odwiedziło w listopadzie 27,27 mln polskich internautów, a Google.pl 12,38 mln, wobec odpowiednio 27,46 i 12,03 mln miesiąc wcześniej.
Allegro.pl osiągnęło wzrost z 18,55 do 19,62 mln użytkowników, OLX.pl - z 13,42 do 14,11 mln, a Ceneo.pl - z 12,25 do 13,65 mln. Na Onet.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się z 18,48 do 17,97 mln, a na WP.pl - z 18,2 do 17,97 mln.
Pogorszyły się też wyniki kilku innych portali z treściami. Gazeta.pl zanotowała spadek liczby użytkowników z 12,03 do 11,45 mln, przez co została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała z 11,66 do 11,61 mln oraz przez o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ze wzrostem z 11,16 do 11,72 mln.
Poza czołową dwudziestką znalazły się w listopadzie Wyborcza.pl (w październiku miała 10,95 mln użytkowników) i TVN24.pl (10,78 mln użytkowników miesiąc wcześniej). Na Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) liczba odwiedzających spadła z 11,73 do 10,37 mln, a na Radiozet.pl - z 12,09 do 10,91 mln.
Z kolei Interia.pl osiągnęła wzrost z 13,3 do 13,45 mln użytkowników.
Allegro przed RASP na komputerach
Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały w listopadzie 22,52 mln użytkowników i 77,6 proc. zasięgu, wobec 22,25 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.
YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 15,79 do 16,15 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,71 do 16 mln. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 14,06 do 14,44 mln, a w przypadku Grupy Allegro - z 12,65 do 13,79 mln, co tej drugiej pozwoliło wyprzedzić Ringier Axel Springer Polska (spadek z 13,17 do 13,15 mln).
W drugiej połowie rankingu Mediaexpert.pl osiągnął wzrost z 4,45 do 6,15 mln odwiedzających, Grupa Ceneo - z 5,84 do 6,72 mln, a przeglądarkowy Netflix - z 4,35 do 4,77 mln.
Na Google.com liczba użytkowników zwiększyła się z 21,73 do 21,98 mln, a na Google.pl zmalała z 9,86 do 10,29 mln. W efekcie ta druga domena wyprzedziła Onet, w którym liczba odwiedzających zmalała z 10,08 do 10,07 mln.
WP.pl zanotowała spadek z 10,53 do 10,49 mln użytkowników, Interia.pl - wzrost z 5,58 do 5,76 mln, a o2.pl - z 4,3 do 4,48 mln.
Na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 11,8 do 13,01 mln, na OLX.pl - z 6,47 do 6,88 mln zł, a na Ceneo.pl - z 5,73 do 6,61 mln.
Dołącz do dyskusji: Allegro wyprzedziło Facebooka i RASP, a SE.pl Gazeta.pl. 25,5 mln Polaków codziennie w internecie (Mediapanel z listopada)
nie wiem czy to jest powodu do dumy - to trochę jakby być dumnym z tego ze się nie myjesz pod pachami.